سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۵ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۸

تکذیب عملی ناطق‌نوری

کد خبر : ۴۸۳۸۶

به گزارش صراط روزنامه شرق نوشت:

انتشار تصاوير جلسه روز شنبه مجمع تشخيص مصلحت نظام در خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي خبري در نگاه اول مخاطب را به ياد وضعيت سياسي اين روزهاي كشور مي‌اندازد. مجمع تشخيص مصلحت نظام روز شنبه يك غايب اصلي تقريبا هميشگي داشت و يك عضو حاضر كه حضورش به شايعه‌ها پايان داد. به غير از محمود احمدي‌نژاد تقريبا همه آمده بودند اما حضور علي‌اكبر ناطق‌نوري معناي ديگري داشت.

گويا همچنان اين قاعده پا برجاست كه دو رييس در يك اقليم نگنجند. غايب اصلي جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنان محمود احمدي‌نژاد بود و رييس‌جمهوري هنوز هم ترجيح مي‌دهد در جلساتي كه رياست آن با هاشمي‌رفسنجاني است، شركت نكند. آخرين باري كه خبرگزاري فارس گزارش داد احمدي‌نژاد در يكي از جلسات مجمع تشخيص مصلحت حضور داشته به اوايل سال 88 برمي‌گردد. علي‌اكبر جوانفكر، مشاور رسانه‌اي رييس‌جمهوري پيش‌ از اين غيبت احمدي‌نژاد در جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام را «تعمدي» دانسته و گفته بود كه «احمدي‌نژاد به تركيب مجمع اعتراض دارد.»

پيش از اين اما فاطمه رجبي، درباره اين غيبت‌ها گفته بود «رييس‌جمهوري تمايل ندارد ناچار به امضاي تصميمات هاشمي باشد.» در اين ميان احمدي‌نژاد هرگز از دلايل خاص‌اش براي غيبت در اين جلسات، سخني نگفته اما مردادماه سال‌ جاري كه حاضر به پرداخت بودجه دو ميلياردي به مترو نبود و اين موضوع به چالشي با مجمع تشخيص تبديل شد در پايان يكي از نشست‌هاي دولت، احمدي‌نژاد در جمع خبرنگاران جايگاه قانون‌گذاري مجمع تشخيص را زير سوال برد و مصوبات آن را غيرقانوني خوانده بود.

به نظر مي‌رسد احمدي‌نژاد همچنان چنين نگرشي به مجمع دارد كه از حضور در جلسات مجمع خودداري مي‌كند. رييس‌جمهوري شنبه به مجمع تشخيص نرفت و عكاسان خبري تنها صندلي خالي او را در تصاوير ثبت كردند. اما حضور ناطق‌نوري پس از انتشار شايعه‌هاي مختلف درباره انصراف او از تمامي پست‌ها و مسووليت‌هايش، سوژه خبري ديگري براي عكاسان در جلسه مجمع تشخيص مصلحت بود.

در هفته گذشته خبري در برخي از سايت‌ها مبني بر انصراف ناطق‌نوري از عضويت در مجمع تشخيص مصلحت نظام منتشر شد.

پيش از آن هم عنوان شده بود ناطق‌نوري از جامعه روحانيت مبارز كه از بنيان‌گذاران آن بوده كناره‌گيري كرده است.

حضور ناطق‌نوري در جلسه روز شنبه مجمع تشخيص نشان مي‌دهد روحاني كهنه‌كار جبهه اصولگرايان هنوز حضورش را در مجمع تشخيص مصلحت، دركنار بخش سنتي جامعه روحانيت مبارز، افرادي همچون هاشمي‌رفسنجاني، وحسن روحاني (كه آنها هم مدت‌هاست به جامعه روحانيت مبارز رفت و آمد ندارند) تاثيرگذار مي‌داند.

از جلسه روز شنبه مجمع تصاويري هم منتشر شده كه ناطق‌نوري را در كنار علي لاريجاني در حال گفت‌وگو و خنده نشان مي‌دهد. اين تصاوير يادآور زماني است كه ناطق‌نوري، رييس شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب بود و علي لاريجاني را به عنوان نامزد واحد اصولگرايان براي انتخابات رياست‌جمهوري هشتم معرفي كرد.

اكنون يك‌بار ديگر انتخابات در پيش است و خبرهاي انتخاباتي در غيبت اصلاح‌طلبان حاكي از رقابت گروه‌هاي اصولگرايان با يكديگر است.

بعد از گذشت هفت سال از تشكيل شوراي هماهنگي به همت ناطق‌نوري براي جمع كردن اصولگرايان زير عنوان واحد انتخاباتي، شوراهايي براي ايجاد وحدت و ارايه فهرست‌هاي واحد انتخاباتي، در اردوگاه اصولگرايان تشكيل شده است. روز شنبه علي‌اكبر ولايتي هم در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام حضور داشت و در تصاوير عكاسان كنار هاشمي‌رفسنجاني نشسته و در حال گفت‌وگو با او است.

اين روزها علي‌اكبر ولايتي كه در انتخابات رياست‌جمهوري 84 به نفع هاشمي‌رفسنجاني كناره‌گيري كرد، يكي از اعضاي جبهه متحد اصولگرايي براي تعيين فهرست‌هاي انتخاباتي مجلس نهم است. قرار بود به نحوي جاي خالي ناطق‌نوري براي اتحاد اصولگرايان در انتخابات را افرادي همچون ولايتي پر كنند اما خبرهايي كه از فهرست‌هاي متعدد از جبهه اصولگرايي مي‌رسد اين رويا را ناممكن ترسيم مي‌كند.

ولايتي نتوانسته آن نقش ناطق را براي اصولگرايان آنچنان كه انتظار مي‌رفت، ايفا كند. غلامعلي حدادعادل عضو 8+7 كه اين روزها در رأس هرم سخنراني‌هاي انتخاباتي براي اصولگرايان است نيز در تصاوير عكاسان ثبت شده است. حدادعادل كه در مجلس هشتم رداي رياست را به لاريجاني سپرد، در هفته گذشته به ماهنامه دريچه گفته كه «گروه خون احمدي‌نژاد به ما نمي‌خورد.» اگرچه در جلسه شنبه مجمع نمايي بود از همه اصولگرايان سنتي در يك قاب، اما آنچه اين جلسه را از ساير جلسات در آستانه انتخابات متمايز مي‌كرد حضور ناطق‌نوري و پايان دادن شايعاتي مبني بر استعفاي او از تمامي سمت‌هايش بود.

 

نظرات بینندگان
رها121
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۰۵ دی ۱۳۹۰
۰
۱
آقای ا......... عقده حقارت بد چیزیست. بد.

ظاهرا تو مدرسه همیشه آرزو داشته مبسر باشه ولی بدلیل عدم صلاحیت و ارتباط با منحرفین ته کلاس این اجازه رو بهش نمیدادن.