سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹

رمز پیش‌فرض کارت سوخت چیست؟

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: ۴ رقم آخر کد ملی مالک خودرو به‌عنوان رمز اولیه کارت سوخت استفاده می‌شود.
کد خبر : ۴۸۳۰۹۱

حمدالله حبیبی، با اشاره به مشکلات پیش‌آمده برای برخی دریافت‌کنندگان کارت هوشمند سوخت، اظهار کرد: در حال حاضر برای قریب به اتفاق مالکان خودرو در استان زنجان، کارت سوخت صادر شده و تعداد کمی از مالکان خودرو از ثبت‌نام جامانده‌اند که این افراد برای ثبت‌نام و درخواست صدور کارت‌ سوخت به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کند.

به گزارش ایسنا این مسئول ادامه داد: در سال‌های گذشته نیز کارت سوخت وجود داشت، ولی چون سهمیه‌بندی بنزین وجود نداشت، رانندگان خود را ملزم به استفاده از کارت نمی‌دانستند و این عدم استفاده، سبب شده بود که رانندگان دارای کارت سوخت، رمز خود را فراموش کنند و یکی از بیشترین دلیل مراجعات به این شرکت، همین امر است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان افزود: برای حل مشکل فراموشی رمز کارت سوخت، مالکان خودرو و افرادی که کارت سوخت به نام آنان صادر شده است، با مراجعه به نواحی و ستاد شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، مشکل خود را حل کنند که برای این مهم و سهولت در امر خدمت‌رسانی کارت شناسایی، کارت ماشین و کارت سوخت را همراه داشته باشند.

حبیبی تصریح کرد: افرادی که به تازگی اقدام به خرید وسیله نقلیه کرده‌اند و رمز پیش‌فرض کارت سوخت را نمی‌دانند و یا سوالاتی در این زمینه برای آن‌ها مطرح شده است، باید بدانند که برای برقراری امنیت و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از ۴ رقم آخر کد ملی مالک خودرو به‌عنوان رمز اولیه کارت سوخت استفاده می‌شود. استفاده از این رمزها برای کارت‌های المثنی هم صادق است.