دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴

کميته انضباطي صبا را 20 ميليون جريمه کرد

کميته انضباطي فدراسيون فوتبال تيم صباي قم را به دليل تخلف تماشاگرانش در ديدار هفته پانزدهم مسابقات ليگ برتر مقابل داماش گيلان براي چهارمين بار در اين فصل جريمه نقدي کرد.
کد خبر : ۴۸۰۱۰
به گزارش صراط ورزشی خبر جریمه تیم فوتبال صبای قم از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در حالی منتشر شد که دیدار این تیم با داماش گیلان در هفته پانزدهم از دور رفت یازدهمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور روز دوازدهم آذر ماه به میزبانی تیم فوتبال صبای قم در ورزشگاه 15 هزار نفری یادگار امام قم به انجام رسید.
 گویا در این دیدار که در پایان 90 دقیقه تلاش دو تیم با گلی که محمد غلامی برای شاگردان محمد قاسم پور در تیم فوتبال داماش گیلان به ثمر رساند و نماینده فوتبال رشت با برتری یک بر صفر این دیدار را به سود خود به پایان رساند، از سوی تماشاگران تیم فوتبال صبای قم تخلفاتی صورت گرفته است که بر اساس گزارش ناظر این دیدار، کمیته انضباطی یک بار دیگر بعد از بازی صبا با فولاد، ملوان و شهرداری تبریز، جریمه 20 میلیون ریالی را برای تیم فوتبال صبای قم در نظر گرفته است.
 باشگاه صبای قم در حالی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال جریمه شد که در سه بازی از بازی‌های خانگی خانگی قبل از مصاف با تیم فوتبال داماش گیلان، به دلیل تخلف تماشاگران در توهین به تیم داوری مسابقه با ملوان بندر انزلی، 2 میلیون تومان و همچنین مسابقه با تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و شهرداری تبریز مبلغ 30 میلیون ریال جریمه شده بود.
 باز هم ذکر این نکته لازم است که تخلفات تیم فوتبال صبای قم در دیدار با شهرداری تبریز در حالی مستلزم جریمه شناخته شد که به نظر می‌رسد باشگاه صبا باید به فکر چاره‌ای باشد که بتواند تعداد اندک تماشاگرانی را که در دیدارهای خانگی این تیم به ورزشگاه 15 هزار نفری یادگار امام قم می‌آیند، به شکلی جدی ساماندهی و کنترل شوند.
 این اتفاقات در دیدارهای خانگی صبای قم در یازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در حالی رخ می‌دهد که صبا در سه فصل گذشته لیگ برتر همواره جزو میزبانان نمونه شناخته می‌شد و البته از صبا و شهر قم به دور است که تماشاگرانی داشته باشد که به داوران و تیم حریف توهین کنند.
 تخلف تماشاگران تیم فوتبال صبای قم در چهار دیدار از 9 بازی خانگی این تیم مقابل تیم‌های فوتبال ملوان بندر انزلی، داماش گیلان، شهرداری تبریز و فولاد خوزستان در حالی رخ داده است که صبای قم را از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در روزهای نداری با جریمه سنگین مواجه کرده است.
 تیم فوتبال صبای قم تا پایان هفته هفدهم از دور رفت مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس، هشت پیروزی، پنج تساوی و چهار باخت در کارنامه دارد و در حال حاضر با کسب 29 امتیاز بعد از استقلال تهران، فولاد سپاهان اصفهان، نفت تهران و تراکتور سازی تبریز در مکان پنجم جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال قرار دارد.