جمعه ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶

رضایت‌مندی ۷۶ درصدی مردم از خدمات ثبت احوال کشور

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: رضایت‌مندی ۷۶ درصدی مردم از خدمات ثبت احوال کشور حاکی از تکریم ارباب رجوع و تلاش کارکنان برای دستیابی به اهداف تعیین شده سازمانی است.
کد خبر : ۴۷۹۲۲۵

حمید درخشان‌نیا ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه مدیران کل ثبت احوال اردبیل که در سالن همایش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد، اظهار کرد: در آخرین آمار اعلام شده در خصوص میزان رضایت‌مندی مردم از خدمات سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف کشور، رضایت۷۶ درصدی ارباب رجوع از خدمات ارائه شده در سازمان ثبت احوال ثبت شده است.

به گزارش فارس وی افزود: تحقق این مهم برای سازمان ثبت احوال بسیار ارزشمند بوده تا در سایه تعامل و تلاش مناسب کارکنان در استان‌های مختلف کشور به چنین افتخاری دست یابیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: کسب این میزان از رضایت‌مندی و رتبه درخشان در بین دستگاه‌ها از اعتماد عمومی مردم خبر داده تا در طرح افکارسنجی و رضایت‌مندی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی به جایگاه ارزشمندی دست یابیم.

وی تشریح کرد: سازمان ثبت احوال کشور برای چهارمین مرتبه موفق به کسب رتبه‌های برتر در نظرسنجی‌های مردمی شده و امیدواریم حفظ جایگاه کنونی تداوم یافته و روند خدمت‌رسانی و تکریم مردم با قدرت و سرعت مناسب ادامه یابد.

درخشان‌نیا با بیان اینکه سازمان ثبت احوال جزء سازمان‌هایی است که بیش‌ترین میزان ارتباط با مردم را دارد، یادآور شد: تعهد کارکنان نسبت به انجام دقیق وظایف محوله از جمله نکات قابل توجه در این سازمان محسوب می‌شود.

وی در خصوص طولان شدن فرایند صدور کارت هوشمند ملی نیز بیان کرد: طی فرایند پروژه کارت هوشمند ملی در کشور تقریبا رو به اتمام بوده و مهم‌ترین مشکلی که در این خصوص داشتیم تولید انبوه بدنه کارت‌های مذکور بود، به همین دلیل در تلاش هستیم کارت‌ هوشمند ملی ۶۲ میلیون نفر از واجدین شرایط دریافت این کارت در سریع‌ترین بازه زمانی صادر شود.

به گفته رئیس سازمان ثبت احوال کشور تلاش برای بومی‌سازی تکنولوژی و چاپ کارت‌ها با اتکا به تولید ملی از جمله عواملی بوده که باعث تأخیر در صدور کارت هوشمند شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی برای اعتلای هویت اجتماعی کاربران سند جامعی را تدوین و ابلاغ کرده که در آن نقش سازمان ثبت احوال بسیار مهم شمرده شده است، تاکید کرد: در حال حاضر جایگاه سازمان ثبت احوال بسیار فراتر از ثبت وقایع ۴ گانه است.

درخشان نیا با اشاره به اینکه در شرایط کنونی بسیاری از کسب‌وکارها در بستر فضای مجازی قرار گرفته است، اظهار داشت: در این خصوص بیش از ۱۰۰ میلیون امضای دیجیتال در صدور کارت‌های هوشمند ملی پیش‌بینی شده است.

وی اذعان داشت: با توجه به نزدیک بودن به آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴ محور سلامت انتخابات، مشارکت حداکثری، امنیت و رعایت بی‌طرفی از جمله موارد مهمی است که از دستگاه‌های دخیل انتظار می‌رود و در این خصوص سازمان ثبت احوال نیز از وظایف خطیری در این بخش برخوردار است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: از سوی سازمان ثبت احوال به‌صورت مرتب عملکرد استان‌ها و بخش‌های مختلف رصد و پایش می‌شود تا در دستیابی به موفقیت‌های سازمانی به آنچه که مدنظر قرار دادیم دست یابیم.