سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۱

توزیع هدایای رهبرانقلاب در مناطق محروم بوشهر

کد خبر : ۴۷۵۳
نماینده بنیاد علوی و مسئول پروژه توزیع هدایای رهبری در استان بوشهر از توزیع هدایای مقام معظم رهبری بین ماداران باردار و شیرده استان بوشهر خبر داد.

ذبیح‌الله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ماهانه 400 سبد مواد غذایی تحت عنوان هدایای مقام معظم رهبری بین مادران باردار و شیرده مناطق محروم استان بوشهر که دچار سوء تغذیه هستند، توزیع می‌شود.

ابراهیمی افزود: این هدایا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و شبکه‌های بهداشت و درمان در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی، کنگان، دیر و دیلم توزیع می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: سبد غذایی شامل 14 قلم کالا شامل گوشت، برنج، روغن مایع، ماکارونی، سویا، پنیر، تن ماهی، لوبیا چیتی، عدس، نخودفرنگی، خرما، شکر، مغز بادام و عسل می‌شود.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: توزیع هدایای رهبری تحت عنوان طرح سلامت با هماهنگی و همکاری بنیاد علوی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مناطق محروم کشور و در بین مادران باردار و شیرده که دچار سوء تغذیه هستند، اجرا می‌شود.

این مقام مسئول بیان داشت: طرح توزیع هدایای مقام معظم رهبری در مناطق محروم از 18 سال پیش شروع شده و فعالیت خود را زیر نظر بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی ادامه داده است.
وی عنوان داشت: مهم‌ترین هدف این طرح بر طبق برنامه‌های بنیاد مستضعفان بر‌اساس ضرایب محرومیت در مناطق کمتر توسعه یافته اجرا می‌شود و این بنیاد وابسته به هیچ گروه و فردی نیست.

مسئول پروژه توزیع هدایای مقام معظم رهبری در استان خاطرنشان کرد: این بنیاد، علاوه بر توزیع پوشاک و کفش، در توزیع ارزاق و کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان کنکوری مناطق کمتر توسعه یافته نیز فعالیت می‌کند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: این بنیاد همچنین در برگزاری اردوهای دانش‌آموزی برای دانش‌آموزان کم بضاعت فعالیت می‌کند و حتی در تامین سبد غذایی مادران شیرده و باردار که به تایید وزارت بهداشت می‌رسند نیز فعال است و در برخی از استان‌ها به این اقشار نیز کمک‌های لازم را رسانده است.