«جمهوری اسلامی» نوشت: حدود یک ماه پیش، تبلیغ بیلبورد حاشیهساز در شهرستان بابل استان مازندران نمونه تلخ و غیراخلاقی و تا حدی شوکهکننده برای جامعه ما محسوب میشد که طراحان این تبلیغ دختر جوانی را برای معرفی آرایشگاهی زنانه، به خود بیلبورد ضمیمه کردند!
خودنمایی یک دختر جوان در کنار بیلبورد تبلیغی آن هم در ارتفاع غیرطبیعی همه معیارهای معقول و معمول تبلیغات را برهم زد تا اینکه با اعتراض افکار عمومی، آن بیلبورد جمع شد.
اما آن تبلیغ غیراخلاقی پایان کار نبود، بلکه انجامدهندگان کار درصدد محکزدن افکار و انتظارات جامعه و حتی برای جاانداختن سبکی جدید برای تبلیغ بودند تا با ورود یک انسان و دختری جوان بیشتر به اهداف تبلیغی خود دست یابند. طراحان بیلبوردهای تبلیغی در حرکتی خزنده و آسیبزا در برخی از تابلوها با واژگانی دوپهلو و غیراخلاقی و نگارش جملاتی سخفیف، سعی در جذب مخاطب کردهاند. و اگر هرکس چنان واژههایی را در «فونت» بسیار درشت در مسیر اتوبان مشاهده کند یقیناً به اهداف زشت طراحان چنین تبلیغی پی میبرد؛ چرا که معنی معمولی واژهها را با «فونتی» بسیار ریز و حتی درون دو پرانتز یا آکولاد آوردهاند تا دیده نشوند!
در همین مسیر اگر سودجویان فرصت یابند، از واژههای مستهجن فوق هم عبور کرده و به تصاویر مستهجن میرسند، چرا که در منطق پول میتوان همه اخلاقیات را به مسلخ برد و یا با استفاده از تفاوت جنسیتی زن و مرد برای معرفی محصول خود، از ابزارهای جنسیتی متداول غربی در سطح وسیعتری کمک گرفت.
روزنامه جمهوری اسلامی تصاویری از این تبلیغات قلابی مستهجن را نیز منتشر کرد که کیهان از بازنشر آنها معذور است.
منبع: کیهان