سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱

عرضه شلوار لی مردانه در نمایشگاه حجاب

قانون ساماندهی مد و لباس در مجلس هفتم مصوب شد.از آنجا که بخشی از این قانون به موضوع لباس برمی گردد، این قانون زمینه تحقق توسعه فرهنگ عفاف و حجاب را فراهم می کند.
کد خبر : ۴۵۹۹۸

پس از این مصوبه مجلس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت، که محمدحسین صفار هرندی وزیر این وزارتخانه بود، آئین نامه اجرایی آنرا تنظیم کرد و این قانون در حال اجرا شدن است.
به گزارش صراط یکی از نمایندگان مجلس با انتقاد از نحوه اجرای این قانون به جهان گفت: ما می بینیم که به رغم قانون و آئین نامه خوب در این زمینه، مدیران میانی قانون را دور می زنند و با اقدامات خود این شائبه را فراهم کردند که آنها صرفا به دنبال منافع شخصی و گروهی خود هستند.

این نماینده تهران افزود: بعنوان مثال در این قانون به وزارت صنعت، معدن و تجارت (وزارت بازرگانی وقت) ماموریت داده شد تا برای ترویج مد و لباس متناسب با فرهنگ ایرانی و ارزشهای اسلامی، نمایشگاههایی بر گزار کند که در همین راستا شاهد برگزاری این نمایشگاهها بوده و هستیم.

وی با اشاره به نمایشگاه مد و لباس که اخیر در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، تصریح کرد: در این نمایشگاه لباسهای عرضه شده متاسب با فرهنگ ایرانی و ارزشهای اسلامی انگشت شمار بوده و بیشتر نمایشگاهی برای تبلیغ محصولات شرکت ها و بنیادهایی بوده که برخی از مدیران با آنها مرتبط هستند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: عرضه شلوار لی و تبلیغ برای فروش آن هنر نیست و در هیچ جای قانون مد و لباس نیامده و اگر برخی از آقایان بخواهند با هزینه بیت المال به جای اجرای این قانون، به دنبال اهداف شخصی و گروهی خود باشند، مجلس وارد این قضیه خواهد شد.

این نماینده اضافه کرده: آقایان از قانون برداشت منفعتی دارند و سعی می کنند تا با برگزاری این نمایشگاهها به دنبال سود رساندن به شرکت ها و بنیادهای خاص بپردازند.

نظرات بینندگان
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
نمایشگاهی با این همه سرو صدا که فقط چند دست مانتو داشت که بعضیاشون هم کپی از مدلهای ترکیه ای بود.توی این ترافیک و سرما رفتیم نیاوران مثله همیشه خورد توی ذوقمون!
بودجه کلان برای همین چند دست مانتو؟؟؟!!!
ما طراحان که به این نمایشگاههای مسخره عادت کردیم!
از یه سری آدم غیر متخصص انتظار دیگه ای نیست اما از اونایی که انتظار میره هم دیگه توقعی نیست چون هر کی فقط به فکر جیب مبارک خودشه و چند صباحی مدیریت!!!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
آقای نماینده نیمه محترم شلوار لی امروزه در تمام مدل و رنگ ها ارائه می شود آیا شما با اساس جین مشکل دارید یعنی منظورتان این است که این پارچه غربی است پس باید کت و شلوار نپوشیم چرا که این لباس انگلیسی هاست