عبدالهاشم حسننیا، معاون وزیر راه و شهر سازی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه سطح آب در استان گلستان کاهش پیدا کرده و برخی از مسیرهای مسدود شده بازگشایی شده است، گفت: در برخی از محورهای اصلی استان گلستان مانند آققلا- اینچه برون درحال نصب پل و لوله گذاری هستیم تا مسیر ترددی در طول سپیدرود ایجاد شود.
معاون وزیر راه و شهر سازی افزود: در استان گلستان تمام مسیرهای دسترسی روستایی و شهری بازگشایی شده و هیچ مسیر مسدودی در این منطقه وجود ندارد.
حسننیا با بیان اینکه متأسفانه در استان خوزستان مسیرهای دسترسی همچنان مسدود است، گفت: به دلیل آب گرفتگی، مسیر اندیمشک به اهواز و همچنین اهواز به سمت آبادان مسدود است و امیدواریم با پایین آمدن سطح آب بتوانیم این مسیر را بازگشایی کنیم.
وی به مسیرهای مسدود شده مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: محور پلدختر -کوهدشت، محور قدیم خرمآباد - پلدختر، محور پرهسر- پلدختر، اهواز- شوش، اهواز- آبادان، کمربندی دهلران و همچنین ۱۹ محور شریانی در این مناطق به دلیل آب گرفتگی مسدود است.
معاون وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه استانهای گلستان، مازندران، ایلام، خوزستان، کهکیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، فارس و لرستان به دلیل سیل و آب گرفتگی همچنان دارای مشکل هستند، گفت: در برخی استانها مانند لرستان و خوزستان وضعیت همچنان بحرانی است به طور مثال در دو روز گذشته به دلیل بالا آمدن سطح آب یکی از پلهای اصلی در این منطقه به صورت کامل تخریب شد.
حسننیا با اشاره به اینکه راه ارتباطی ۸۰۰ روستا در استان لرستان کاملا قطع شده بود، گفت: از این تعداد راه ارتباطی ۶۲۰ روستا وصل و تردد برای عبور دستگاههای امداد رسانی و ماشین آلات سنگین ایجاد شده است، اما راه ارتباطی ۲۲۰ روستا همچنان قطع است و در حال ایجاد راههای ارتباطی جدید هستیم.
معاون وزیر راه و شهر سازی درباره میزان خسارتهای وارد شده به مناطق سیل زده گفت: طبق برآوردهای اولیه تا امروز استان مازندران ۲۴۵ میلیارد تومان، استان لرستان یکهزار و ۱۳۸ میلیارد تومان، کهکیلویه و بویر احمد ۲۰۰ میلیارد تومان، خوزستان ۳۰۰ میلیارد تومان، فارس ۱۰۸ میلیارد تومان، گلستان ۲۶۷ میلیارد تومان، چهارمحال و بختیاری ۱۱۵ میلیارد تومان و ایلام ۲۰۰ میلیارد تومان دچار خسارت شدهاند.
وی گفت: در استان خوزستان هنوز راه ارتباطی بازگشایی نشده و به دلیل مسائل ایمنی حمل و نقل خودروهای شخصی همچنان ممنوع است و تنها در برخی از مسیرها امکان عبور ماشین آلات سنگین و تجهیزات وجود دارد.