دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴

۱۰ زائر ایرانی در تصادف کشته شدند + اسامی

یک منبع مطلع در بغداد گفت که این حادثه تلفاتی در بر نداشته است اما بر اثر یک تصادف دیگر در جاده نجف به کوفه یک زائر ایرانی به‌شدت زخمی شده است.
کد خبر : ۴۳۸۲۶۵

بر اثر تصادف یک دستگاه «ون» با یک دستگاه اتوبوس خط واحد ایرانی در «کوت» عراق، بر اساس گزارش اولیه، 10 زائر ایرانی کشته و 19 تن دیگر زخمی شدند.

یک منبع مطلع در منطقه شوچه کوت(مرکز استان واسط در شرق عراق) گفت که این حادثه صبح دوشنبه بر اثر برخورد شدید یک دستگاه ون از سمت مهران به سمت کوت با یک دستگاه اتوبوس خط واحد ایران که به سمت جسان در حال حرکت بود،رخ داد.

وی گفت: براساس بررسی اولیه، حادثه به‌علت خواب‌آلودگی راننده خودروی «ون» رخ داده است و در اثر شدت برخورد تمامی سرنشینان خودروی «ون» فوت شدند.

این منبع افزود: چندین نفر از سرنشینان اتوبوس نیز زخمی شدند که با یک اتوبوس به سمت مهران انتقال داده شده‌اند.به گفته وی، جراحت اغلب این افراد سطحی است اما حال راننده اتوبوس وخیم گزارش می‌شود.

اسامی قربانیان تصادف

اسامی کشته‌شدگان تصادف اتوبوس شرکت واحد و یک دستگاه «ون» عراقی در محور کوت - مهران اعلام شد.یک منبع مطلع به «ایرنا» گفت: در حادثه تصادف رانندگی ساعت حدود ۷ صبح روز دوشنبه مورخ ۷ آبان ۹۷ یک دستگاه اتوبوس ایرانی در جاده جصان به کوت با خودروی «ون» عراقی که سرنشینان آن ایرانی بودند شدید برخورد کرد.وی افزود: در این حادثه متاسفانه ۱۰ مسافر ایرانی سرنشین خودروی «ون» فوت شدند.اسامی پیکرهای شناسایی شده به شرح زیر است:

۱- حمید بهزاد مهربانی فرزند رسول

۲- خدیجه عباسی فرزند سیارعلی

۳- فاطمه کیانا نصیری فرزند روح‌ا...

۴- محمدکیان نصیری فرزند روح‌ا...

۵- روح‌ا... نصیری فرزند مجید

۶- موسی رضایی فرزند محمد

۷- هادی عمادی فرزند جهانگیر

به گفته وی، 3 پیکر باقیمانده هنوز شناسایی نشده‌اند.در این حادثه راننده «ون» عراقی نیز کشته شد.این منبع افزود: پیکرهای شناسایی شده پس از انجام مراحل قانونی به ایران اعزام می‌شوند و کار اعزام سه پیکر مجهول‌الهویه نیز پس از شناسایی انجام خواهد شد.

مجروحان وارد کشور شدند

19 زائران ایرانی مجروح شده در حادثه رانندگی روز دوشنبه در شهر «کوت» عراق، از طریق مرز مهران وارد کشور شدند. مصدومان این حادثه که بین یک دستگاه اتوبوس با دو دستگاه سواری «ون» در شهر کوت عراق رخ داد از طریق آمبولانس‌های امدادی به مراکز درمانی شهر مهران منتقل شدند.

تصادف 2 اتوبوس به خیر گذشت

برخورد دو دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی بامداد روز سه‌شنبه در مسیر اتوبان اصلی ناصریه _ سماوه به دیوانیه به خیر گذشت.

یک منبع مطلع در بغداد گفت که این حادثه تلفاتی در بر نداشته است اما بر اثر یک تصادف دیگر در جاده نجف به کوفه یک زائر ایرانی به‌شدت زخمی شده است.

این منبع افزود: حال نامبرده وخیم گزارش شده و بررسی اولیه حاکی از ضرورت انتقال وی به ایران است.یکی از همراهان این زائر ایرانی نیز اعلام کرد که برای انتقال همسرش به ایران هزینه 11 میلیون تومانی درخواست شده است.

درایام اربعین امسال تاکنون 24 زائر ایرانی بر اثر حوادث رانندگی در جاده‌های عراق و 12نفر نیز به مرگ طبیعی جان خود را از دست دادند.