چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹

ویدئو کنفرانس جایگزین سفراستانی شود!

کد خبر : ۴۳۴۲۶

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس با انتقاد از سفرهای استانی هیئت دولت، خطاب به رئیس جمهور گفت: ما اکنون در عصر ارتباطات هستیم و می‌توان با یک ویدئو کنفرانس مسائل و مشکلات مردم را شنید و به دنبال چاره باشید.

به گزارش فارس، بهمن اخوان نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) طی نطق میان‌دستور در صحن علنی مجلس اظهار داشت:‌ امروز اگر انتقادات سازنده از دولت مطرح نشود، کشور به سوی استبداد و دیکتاتوری می‌رود.

وی افزود: متاسفانه تعداد قابل توجهی از نمایندگان، با کوچکترین وعده دولت مبنی بر انتصاب اختیارات و پست‌های دولتی، جایگاه نمایندگی خود را به حراج گذاشته‌اند که بی‌تردید دولت در این میان از همه راضی‌تر است.

این نماینده مجلس در ادامه خطاب به رئیس‌جمهور گفت: به گفته دوستانتان می‌خواهید ۸۰ درصد صندلی‌های مجلس را حامیان دولت به خود اختصاص دهند؛ آنهایی که از بودجه دولت استفاده کرده و به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم برنامه‌های دولت را سرلوحه امور خود قرار داده‌اند.

اخوان با بیان اینکه ما مجلسی به شیوه مدرس می‌خواهیم، گفت: مجلسی که نمایندگان آن بتوانند صحبت کنند، نمایندگانی که شجاع باشند و نمایندگانی که بتوانند بر حسن عملکرد دولت نظارت کنند، نه مجلسی بله قربان‌گو که وظیفه نظارتی خود را فدای مصلحت‌اندیشی کند.

وی اضافه کرد: امروز مخالفان دولت در درون نظام هستند و ولایت فقیه و نظام را قبول دارند اما از جانب شما به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم سرکوب می‌شوند اما اپوزیسیون خارج از کشور، از سخنان و اقدامات شما کمتر لطمه می‌بینند لذا جای سؤال است که عملکرد سیاسی خود را با دقت مرور کرده‌اید.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد:‌ آقای احمدی‌نژاد شما خود را دلسوز نظام می‌دانید، اما آیا بهتر نبود آشتی با نمایندگان را سرلوحه کار خود قرار می‌دادید‌ چرا‌که ما از شما درخواست سؤال کردیم و این درخواست حق قانونی ماست اما هنوز نمایندگان نتوانستند حتی یک نشست چند دقیقه‌ای با شما داشته باشند.

اخوان با بیان اینکه هر جلسه‌ای که بین نمایندگان و دولت برگزار شد، تشریفاتی بود، تصریح کرد:‌ آقای رئیس جمهور دولت شما در تمام دوران فعالیت خود فقط با تیم خود تعامل و گفت‌وگو داشت و جای افسوس است چراکه ای کاش اعضای ستاد شما در جلسه سالن اجلاس سران در پنجشنبه گذشته، از همه گروه‌هایی که نظام و ولایت فقیه را قبول داشتند و التزام به قانون اساسی دارند، دعوت می‌کردند.

وی خطاب به احمدی‌نژاد ‌با بیان اینکه این نوع عملکرد شما برخلاف گفتمان رهبری مبنی بر حضور همه نیروهای سیاسی در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی کشور است، گفت: در بررسی تاریخ انقلاب حضور رجوی‌ها و بنی‌صدرها و افشاگری‌ آنها را دیده‌ایم و مشاهده کردیم که مردم چگونه مقابل آنها ایستادند و نشان دادند که حامی ولایت و نظام هستند.

نماینده تفرش در خانه ملت، تصریح کرد: پس از هدفمندی یارانه‌ها شما برای هر نفر مبلغ ۴۰ هزار تومان واریز می‌کنید اما با گران شدن محصولات و نرخ بالای آب و برق و گاز خرج هر فرد به ۲۰۰ هزار تومان رسیده است و این مبلغ جوابگوی این صعود قیمت‌ها نمی‌شود.

اخوان در ادامه خطاب به احمدی‌نژاد گفت: اخیرا سخنانی مبنی بر دست داشتن اسناد محرمانه‌ کشور مطرح کرده‌اید، اما فکر نمی‌‌کنید اگر در سمت فعلی خود نبودید، آیا به این اسناد دسترسی داشته‌اید؟ شاید هم فکر کرده‌اید که از ابتدای نظام تاکنون تنها شما این اسناد را در اختیار داشته و روسای جمهور گذشته از آن بی خبر بودند.

وی اضافه کرد: باید به شما بگویم که اگر رئیس دولت نبودید، حتی شما را تا جلوی در وزارت اطلاعات هم راه نمی‌دادند.

این نماینده مجلس همچنین گفت: این اسناد محرمانه را همه دولت‌ها داشتند اما افشای آنها را چیزی جز دشمنی با نظام نمی‌دانستند.

اخوان همچنین خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه با این ادبیات فعلی شما دیگر نیازی به دشمن نیست، تصریح کرد: این هنر نیست که شما کاروانی از وزیر و مدیرکل را به دنبال خود به راه بیندازید و استانی به استان دیگر بروید‌ چرا‌که ما اکنون در عصر ارتباطات هستیم و می‌توان با یک ویدئو کنفرانس مسائل و مشکلات مردم را شنید و به دنبال چاره باشید.
 
وی افزود: با این کار دیگر مجبور نیستید‌ ادارات و مدارس را تعطیل و به اجبار عده‌ای را برای استقبال آماده کنید، همچنین جای سؤال است که اگر اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها برای انتقال روستائیان به مراکز شهرها در نظر گرفته نمی‌شد، آیا مردم اینقدر بودجه داشتند که از روستا به شهر برای استقبال شما بیایند و آیا اصلا می‌آمدند.

نماینده تفرش در پایان تاکید کرد: آقای رئیس جمهور اگر به میزان محبوبیت خود در جامعه ایمان دارید، بی‌خبر به یکی از استان‌ها بروید و ببینید آیا باز هم با این استقبال روبه رو می‌شوید، همچنین آیا بهتر نیست در یکی از برنامه‌های زنده تلویزیونی خود مسابقه پیامک کوتاه برگزار کرده و میزان محبوبیت خود را بسنجید؟

نظرات بینندگان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۰
۰
۱
آخه اونجوری مزه اش بیشتر تو که رئیس جمهور نشدی بفهمیدی وقتی شهر وروستا بخاطر آمدنت تعطیل می شود و هزاران نفر منتظرت هستند چه مزه ای دارد. تازه تو ویدئو کنفرانس همه صدای انتقادات را می شنوند آقای نماینده بیشتر فکر کن بعد پیشنهاد بده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
يه نگاه به آرا خودت بنداز بعد با بزرگان اينگونه صحبت كن خواب بني صدر شدن احمدي نژاد خوابي تعبير نشدني است اينو به اربابت بگو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
سلام به سايت محترم صراط.
من اين خبر رو در سايت هاي ديگه مطالعه كردم اين نماينده مجلس انتقادهاي بسياري به عملكرد دولت وارد كرده اند كه من به عنوان يك شهروند تا حد زيادي از اين انتقادها رو قبول دارم اما به نظرم تيتر مناسب و منصفانه اي براي اين خبر انتخاب نكرديد شما به عنوان يك رسانه بايد پيشتاز در به چالش كشيدن اقدامات دولت باشيد . از اشتباهات فاحش رئيس دولت چشم پوشي نكنيد. يا علي