سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰
هدایت‌خواه:

گزارش آمانو گزارش مشترک آمریکا و اسرائیل

نماینده دنا و بویر احمد در مجلس با بیان اینکه بهای عملی شدن تهدیدات علیه ایران چیزی جزء نابودی رژیم صهیونیستی نخواهد بود، گفت: گزارش آمانو گزارش مشترک آمریکا و اسرائیل است.
کد خبر : ۴۳۳۳۳

به گزارش صراط، ستار هدایت‌خواه نماینده مردم دنا و بویر احمد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به گزارش اخیر "آمانو" دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اظهار داشت: وضعیت گزارشی که مسئولان رژیم صهیونیستی قبل از انتشارش از جزئیات آن باخبر باشند، مشخص است.

وی افزود: همه ناظران و تحلیل‌گران بی‌طرف معتقدند که این گزارش تحت تاثیر القائات آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی تهیه شده و هیچ مبانی حقوقی ندارد و صد در صد سیاسی است.

نماینده مردم دنا و بویر احمد در خانه ملت بر همین اساس یادآور شد: در این گزارش هیچ سند مستحکمی مبنی بر ادعاهای واهی ارائه شده وجود ندارد و در واقع تکرار ادعاهای واهی رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌هاست.

‌وی اضافه کرد: به جای آنکه این گزارش را گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدانیم، باید آن را گزارش مشترک آمریکا و اسرائیل بنامیم.

هدایت‌خواه در ادامه تصریح کرد: ما امیدواریم کسانی که امروز مسئولیتی در سازمان انرژی اتمی بر عهده دارند، بیش از این آبروی آژانس را نبرند و تلاش کنند به هر نحوی که شده، جبران مافات کنند که تنها راه آن نیز عذرخواهی از ملت بزرگ ایران و ارائه گزارشی کاملاً بی‌طرافانه و مستند است.

وی اضافه کرد: شرایط فعلی هم آبروی آژانس را به شدت خدشه‌دار می‌کند و هم موجب بی‌اعتمادی شدید ملل دنیا نسبت به موضع‌گیری‌های آن آژانس می‌شود و جایگاه آژانس انرژی اتمی را برای نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای کشورهای دنیا تنزل می‌دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه "انتشار این قبیل گزارشات موجب کاهش قدرت نظارت این نهاد بین‌المللی می‌شود"، از موضوع تهدیدات اخیر صهیونیست‌ها علیه تأسیسات هسته‌ای کشورمان سخن به میان آورد و این تهدیدات را تهدیداتی کاملاً پوشالی دانست.

وی افزود: دشمنان به زعم خودشان می‌خواهند جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی در دنیا ایجاد کنند غافل از اینکه ملت ایران آب‌دیده شده و این تهدیدات را مهم نمی‌داند.

هدایت‌خواه متذکر شد: دشمنان ملت ایران می‌دانند که اگر این تهدیدات ‌عملی شود، مساوی با نابودی رژیم صهیونیستی و تحقق وعده‌ای خواهد بود که امام‌خمینی (ره) داده بود.

وی در خاتمه گفت: با توجه به شرایط امروز رژیم صهیونیستی و نیز توانی که نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، دشمنان ملت بزرگ ایران باید بدانند که قطعاً اگر این تهدیدات عملی شود، بهای آن چیزی جز نابودی رژیم صهیونیستی نخواهد بود.
انتهای پیام/