این روزها در فضای مجازی خصوصا سایتهای اینترنتی و خبری، بازار تبلیغات نیتیو یا همان کلیکی بدجور داغ شده است .
افراد مختلف در قالب شرکتهای متعدد تبلیغاتی به تبلیغات در فضای مجازی روی آورده و با جذب آگهی و درج آن در رسانه ها، به صورت کلیکی از مشتری پول گرفته و با کسر سهم خود، مابه التفاوت آن را به حساب رسانه واریز می کنند
یکی از این شرکتهای تبلیغات کلیکی که در برخی از رسانه ها حضور دارد شرکتی به نام "کانگورو" است .
این مجموعه، ابتدا با وعده های بزرگ و شرایط مالی بسیار مناسب وارد رسانه ها شده و با سرعت بسیار پس از مدتی اظهارات اولیه خود را تعدیل کرده و به بهانه های مختلف از جمله وضعیت بد اقتصادی کشور، کاهش بازدید به دلیل تعطیلات رسمی، عدم استقبال مشتریان و یا نقد نشدن مطالبات خود، از پرداخت بدهی هایش به رسانه خودداری کرده و در نهایت با چانه زنی های بسیار نه تنها از رقم توافق شده اولیه کسر کرده بلکه با تاخیر فراوان مبلغ لازم را به حساب رسانه واریز می کند .
جالب اینجاست که پنل ارائه آمار کلیک تبلیغات این شرکتها با یکدیگر بسیار متفاوت است .
به طور مثال یک تبلیغ در یک جایگاه بهتر، کلیک های بسیار کمتری نسبت به همان تبلیغ در جایگاه ضعیف تر دارد و این نشان می دهد که مدیریت امار بازدید کلیک ها نیز دستکاری شده و غیر قابل اعتماد هستند .
توصیه می شود تا رسانه ها و مالکان سایتهای پر بیننده، قبل از شروع همکاری با اینگونه شرکتهای تبلیغات کلیکی، ابتدا خوش حسابی و رزومه آنرا بررسی کرده و سپس وارد تعامل شوند تا دچار خسارت مالی نشوند .