سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲
محمد‌صادق زماني

زنان فرمانده، مردان سرباز!

مژده! مژده! از اين پس مردان در دوران سربازي چگونگي رفتار با همسر و خانواده خود را آموزش مي‌بينند. اين را رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري گفته است. ..
کد خبر : ۴۱۶۶۳
مژده! مژده! از اين پس مردان در دوران سربازي چگونگي رفتار با همسر و خانواده خود را آموزش مي‌بينند. اين را رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري گفته است. 

فكر نكنم اشكالي داشته باشد كمي با اين خبر شوخي كنيم. با اين حساب، از اين پس: 

- مردان جوان آموزش مي‌بينند كه وقتي همسرشان گفت:«خبردار!»، با جان و دل «خبردار» بايستند و آماده دريافت و اجراي دستورات بعدي باشند. 

- زماني كه همسرشان گفت:«سرباز! خسته نباشي»، مردان جوان بايد ياد گرفته باشند كه بگويند:«درود فرمانده!» 

- هنگامي كه مردان جوان كمي به حرف مادرشان گوش داده باشند و اين موضوع به مذاق همسر محترمشان خوش نيامده باشد، بايد منتظر شنيدن دستور «بشين! پاشو!» يا «كلاغ پر!» باشند. 

- وقتي مردان جوان، در حال تماشاي مسابقه فوتبال تيم مورد علاقه خود هستند و همسر آنها سمت راستشان نشسته و از بي‌توجهي شوهر، كيلو كيلو حرص مي‌خورد، هرلحظه بايد چشم انتظار شنيدن فرمان «نظر به راست!» باشند. 

- اگر خداي ناكرده، مرد جواني تحت وسوسه دوستان، اغفال شد و به يك مسافرت مجردي رفت، بايد بداند كه پس از بازگشت از مسافرت ظفرمندانه مجردي، همسرش او را به «بازداشتگاه» خواهد فرستاد. 

- بايد در سربازي به مردان جوان آموزش داده شود كه وقتي همسرشان قصد دارد جيب‌هاي شوهر را براي يك مسافرت، مهماني يا يك خريد مورد ملاطفت و نوازش ويژه قرار دهد، مردان عزيز بايد به «جنگ با دشمن فرضي» بروند! البته حواسشان باشد كه اگر از اين جنگ با دشمن فرضي هم جان سالم به در ببرند و لت و پار برنگردند، از تيربار يا آرپي جي همسرشان محال است در بروند! 

- در سربازي و در كنار باز و بسته كردن اسلحه در دو يا سه دقيقه، بايد آموزش باز و بسته كردن پوشك بچه در همين زمان به مردان محترم ياد داده شود! 

- و هزار و يك آموزش باريك تر از مو!
از شوخي گذشته، طرح آموزش همسرداري به مردان در ايام سربازي، در صورت كارشناسي بودن طرح، مي‌تواند بسيار مؤثر و مثبت باشد.
ثبت «كردانيسم» در يك ديكشنري بين‌المللي! 

در ابتدا بايد يادآور شوم كه هر انساني خطاها و اشتباهاتي دارد و داور نهايي درباره كردار انسآنها خداي بخشنده است. 

خيلي از ما خطاهاي بزرگي داريم كه هيچگاه فاش نمي‌شود، اما خطاي برخي‌ها فاش مي‌شود و هيچ بعيد نيست كه اين فاش شدن، كفاره‌اي براي آن اشتباه باشد و به خاطر ضربه‌اي كه اين افشا به روح و جايگاه فرد مي‌زند، از بار خطايش كاسته شود. به هر رو پيشاپيش از خدا مي‌خواهيم از سر كوتاهي‌ها و خطاهاي همه ما بگذرد.
 
مرحوم علي كردان يكي از مديراني بود كه ماجراي مدرك تحصيلي‌اش از آكسفورد تا مدت‌ها در صدر اخبار جنجالي رسانه‌هاي داخلي و خارجي بود. البته تنها آقاي كردان نبود كه مدركش ايراد داشت، بلكه هنوز هم مديراني هستند كه آنها را دكتر و مهندس خطاب مي‌كنيم، اما بعضي‌هايشان هنوز ليسانس هم ندارند! اما از قضاي روزگار، قرعه جنجال بر سر مدرك اين مرحوم نشست. 

باخبر شديم كه دانشگاه آكسفورد از دارندگان يك ديكشنري اينترنتي بين‌المللي خواسته است كه واژه «كردانيسم» را با تمام مشتقاتش(اسم، صفت و فعل) در اين ديكشنري ثبت كند و اكنون اين كار انجام شده. {كردانيسم (kordanism): فن گفتن يك دروغ بزرگ به گروه بزرگي از مردم/ كردانيز (kordanize): گرفتن مدرك دكترا بدون داشتن كارت امتياز مدارج پايين‌تر}.