پنجشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰

چالش «معلم» در ۴ سال آینده

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار معلمان با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آموزش‌وپرورش دولت دوازدهم تلاش می‌کند مفاد سند تحول بنیادین را که موردتأکید رهبر معظم انقلاب است، عملیاتی کند.
کد خبر : ۴۱۳۱۴۱

وزیر آموزش‌وپرورش از پیش بینی کمبود ۸۰ هزار معلم در مهر ۹۷ خبرداد و گفت: تا ۴ سال آینده در بهترین حالت خوش بینانه ۳۵۰ هزار معلم کمبود داریم.

به گزارش مهر، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار معلمان با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آموزش‌وپرورش دولت دوازدهم تلاش می‌کند مفاد سند تحول بنیادین را که موردتأکید رهبر معظم انقلاب است، عملیاتی کند.

وی افزود: سند تحول بنیادین هرچند ممکن است دارای نقص‌هایی هم باشد، اما در بین اسناد بالادستی بهترین است که نقشه راه و مسیر تحول را برای ما مشخص کرده است.

بطحایی از آماده شدن 4 زیرنظام از مجموع 6 زیرنظام سند تحول خبرداد و افزود: تا یک ماه آینده، دو زیرنظام باقی مانده جهت تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش ارائه می‌شود همچنین بستر لازم برای یک جهش بسیار امیدوارکننده در آموزش و پرورش دولت دوازدهم آماده شده است.

وزیر آموزش و پرورش از پیش بینی کمبود 80 هزار معلم در مهر 97 خبرداد و افزود: تا 4 سال آینده در بهترین حالت خوش بینانه 350 هزار معلم کمبود داریم و این چالشی است که اگر مواجهه منطقی با آن داشته باشیم، می‌توانیم آن را به یک فرصت تبدیل کنیم و بهترین نیرو‌ها را در آموزش و پرورش جذب کنیم.

وی تمرکز شدید در آموزش و پرورش را یکی از چالش‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: تمرکزگرایی در آموزش و پرورش خلّاقیت را در مدارس از بین برد و به مدیر به عنوان فردی فاقد اختیار نگاه شد، البته ما گام‌هایی را برای حل این مشکل برداشته‌ایم.

وی تمرکزگرایی را موجب پاسخ گونبودن مدیران دانست و تصریح کرد: تمرکزگرایی باعث نارضایتی کارکنان از یک سو و احاطه بیش از حد نیرو‌های ستادی به مدارس شده است.

بطحایی در پایان از همکاری‌های مجلس شورای اسلامی در اجرای طرح‌های آموزش و پرورش تقدیر کرد.