سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۶
لاله افتخاري در گفت و گو با صراط

جبهه پايداري با هدايت آيت الله مصباح به اصولگرايان مي پيوندد

قطعا وحدت بين نيروهاي انقلاب مد نظر مقام معظم رهبري است و ديدار معظم له از آيت الله مهدوي كني و حضور در منزل ايشان در شرايطي كه مباحث اخير مطرح شده است حاوي پيامهاي روشني است .
کد خبر : ۴۰۹۱۵

در چهارمين روز برپايي نمايشگاه مطبوعات، خانم لاله افتخاري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با حضور در غرفه صراط به سوالات اين پايگاه خبري پاسخ داد.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوالي با تاكيد بر كانديداتوري خود در انتخابات مجلس نهم ذيل سازوكار 8+7 گفت:كاروان اصولگرايي براه افتاده است و عدم وحدت در انتخابات مجلس سبب مي شود همه اصولگرايان از آن متضرر شوند و هم اكنون وحدت نسبي بين اصولگرايان حاصل شده و اقدامات خوبي در اين زمينه انجام شده است.

افتخاري تصريح كرد:8+7 اكثريت بدنه و نخبگان اصولگرايي را در بر مي گيرد و مهمتر از همه اين است كه اين حركت زير نظر نهاد روحانيت در حال انجام است و مشروعيت آن از اين ناحيه اخذ شده است.

نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: در زمان جنگ تحميلي نيز مردم با حركت پشت سر روحانيت و از همه مهمتر امام راحل(ره) به عنوان سر سلسله نهاد روحانيت و ولي فقيه زمان، جبهه ها را پر كرده و همين نكته سبب شد شهداي ما منجمله پدر و همسر بنده با كشتگان طرف مقابل تفاوت كنند و شهيد محسوب شوند، حال آنكه اگر مردم بدون تكليف شرعي در جبهه حاضر مي شدند مرگ آنها شهادت محسوب نمي شد.

افتخاري با تمجيد از شخصيت آيت الله مهدوي كني اظهار داشت: آيت الله مهدوي كني جز شخصيت هاي حقيقي و حقوقي نظام محسوب مي شوند و تا بحال سابقه نداشته است شخصيتي مانند ايشان در اين سطح در مقوله انتخابات ورود پيدا كنند و حتي سابقا عليرغم اصرار فراوان، ايشان  ورود در اين مقوله را نمي پذيرفتند اما با توجه به شرايط خاص موجود، آيت الله مهدوي كني احساس تكليف كرده و در اين عرصه حاضر شده اند و قطعا ايشان در اينكار بدنبال منافع شخصي خود نيستند و مد نظر ايشان، تامين مصالح نظام است.

نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: قطعا وحدت بين نيروهاي انقلاب مد نظر مقام معظم رهبري است و ديدار معظم له از آيت الله مهدوي كني و حضور در منزل ايشان در شرايطي كه مباحث اخير مطرح شده است حاوي پيامهاي روشني است و نشان از جايگاه والاي آيت الله مهدوي كني در نظام اسلامي دارد و امروز و در شرايط فعلي نبايد طوري رفتار كرد كه بخاطر نگاه حداكثري حداقلها را نيز از دست بدهيم.

افتخاري در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار صراط كه نظر او را در باره وضعيت مشابه جبهه پايداري و حضور آيت الله مصباح يزدي به عنوان يكي ديگر از شخصيتهاي حقيقي و حقوقي نظام در اين جبهه و تاييد ايشان از آن خاطر نشان كرد: البته ما به آيت الله مصباح يزدي ارادت داريم و ايشان هم از ما شناخت كافي دارند و حضور ايشان چنانكه خودشان فرمودند صرفا در حد مشاوره دادن است و رياستي بر جبهه پايداري ندارند و قطعا آيت الله مصباح نيز خواهان وحدت بين اصولگراها هستند و با شناختي كه ما از آيت الله مصباح و جبهه پايداري داریم فكر مي كنيم که ایشان گام به گام جبهه را به سمت وحدت سوق دهند.

وي با اشاره به در اختيار داشتن قدرت و ثروت از طرف گروهك انحرافي اضافه كرد: حتي اگر وحدت بين اصولگرايان شكل بگيرد، افراد سفيد اين گروهك ممكن است در حوزه هاي تك نماينده ايي بتوانند به مجلس راه پيدا كنند.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از اين گفت و گو در خصوص طرح تحول در نظام آموزشي كشور اظهار داشت: در این مورد ما چندین جلسه درحضور وزیر محترم در کمیسیون داشتیم و از ایشان گزارشاتی دريافت كرديم و نمایندگان نيز دیدگاه های تکمیلی و انتقادی خود را مطرح کردند و انتظار داریم که این طرح از جامعيت خوبي برخوردار بوده و انشاءالله تنها به تحول در برنامه ساعت درسی منحصر نشود.

وي با رد تغييرات مكرر ديدگاه نمايندگاه مجلس در خصوص طرح يادشده تصريح كرد: ديدگاهها عوض نشده است ، بلكه نمايندگان نظرات خود را بيان كرده اند و با تصويب نهايي اين طرح نقشه راه مناسب و ثابتی ايجاد خواهد شد تا با تغيير وزرا طرح تحول دچار تغييرات اساسي نشده و همه از اين نقشه راه استفاده كرده و پيگير اين مسئله باشند.

نظرات بینندگان
هوشنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۰
۳
۴
همچنان منتظر قدوم معنوي مش ... هستيم
جبهه
|
Iran (Islamic Republic of)
کی گفته این نظر شما ست خانم افتخاری !!!
اقای رسائی فرمودند آقایان دنبال لیست واحد هستند ولی ما دنبال ارزش ها این همان چیزی است که بین ما واقایون به اصطلاح اصولگرای متحد فرق می گذارد وما نخواهم گذاشت این اتحاد صورت پذیرد
سيدروح الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۰
۵
۱
عزيزم!
رفتن آقا به خانه آقاي مهدوي اولا براي خواندن خطبه عقد نوه ايشان با دختر آقاي پناهيان بود.
ثانيا اين ديدار بعد از ................
.........................................
رابعا برخلاف شايعات.....دامن بزنند آقا هيچگونه توصيه‌اي مبني‌بر اينكه همه اصولگرايان بايد بيايند زيرپرچم آقاي مهدوي و... نداشته‌اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما كه نظر اين بنده خدا رو شهيد كرديد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۰
۲
۲
دروغگویی و تزویر اگر فرد را می کشت الان ...... و امثال تو تا حالا ده تا کفن پوسانده بودی
محسن از ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۰۹ آبان ۱۳۹۰
۲
۲
جبهه پایداری :)) پایداری در برابر چی اختلاس دزدی دروغ :)) جمع کنین بابا
مملي
|
Netherlands
|
۱۳:۰۲ - ۰۹ آبان ۱۳۹۰
۱
۳
فمنيست جهاني بايد بياد ببينه اين حذب اصولگرايان چه مي كنه
علی « تنکابن »
|
Netherlands
حذب!!!
رضوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۰۹ آبان ۱۳۹۰
۱
۱
از همون اول مشخص بود این ها همش سیاه بازیه . مردم از چپ و راست خسته شده ن . به این سیاسیون بگویید شما را به خدا دست از سر ملت بردارید.
این گروه های شیاسی همه با هم شدن که قا.......... و رح......... و ... را زمین بزنن که زدند با شایعه با تهمت با درست کردن جریان انحرافی و ...