جمعه ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲

چطور یک نفر با 15 روز تبلیغ در فضای مجازی تبدیل به خواننده می‌شود؟

وضعیت سینما به سمتی رفته که ارزش ها تبدیل به ناارزش ها شده اند یعنی با یک پروپاگاندا و شلوغ بازی جریانی ایجاد می شود که مخاطب سره و ناسره را تشخیص نمی دهد و از طریق گوشی با این جریان همراه می شود.
کد خبر : ۴۰۳۵۸۱

صراط: ساسان سالور تهیه کننده سینما درباره وضعیت اکران فیلم ها بعد از برگزاری جشنواره در هر سال گفت: همیشه یک مافیا کنترل اکران فیلمهای جشنواره را در دست دارد و همیشه این فیلم ها در اکران عمومی ضربه می خورند چراکه مناسبات اکران به شوراها ربطی ندارد و شورا کمکی تا امروز به چرخه اکران نکرده است.

به گزارش میزان وی در همین راستا افزود: وزارت ارشاد می تواند برای فیلم هایی که در بخش مسابقه جشنواره حضور داشته اند زودتر پروانه نمایش صادر کند تا در نوبت اکران قرار گیرند.

تهیه کننده "بدرود بغداد" درباره تاثیر اکران در فیلمسازی بیان کرد: تنفس فیلمسازان با اکران فیلم هاست و اگر به موقع اکران اثر یک تهیه کننده انجام نشود مشکلات زیادی در ساخت فیلم های بعدی برای فیلمساز پیش خواهد آمد. امیدوارم که مسئولان وزارت ارشاد برای چرخه اکران 97 تصمیم جدی بگیرند و اقدامات لازم را انجام دهند.

 

سالور به سینما و موفقیت در آن به واسطه جریان سازی اشاره و اظهار کرد: هر چه تریبون تبلیغاتی قوی تر در اختیار یک فیلم قرار گیرد بلیت بیشتری می فروشد و سالن بیشتری در اختیار دارد. وضعیت سینما به سمتی رفته که ارزش ها تبدیل به ناارزش ها شده اند یعنی با یک پروپاگاندا و شلوغ بازی جریانی ایجاد می شود که مخاطب سره و ناسره را تشخیص نمی دهد و از طریق گوشی با این جریان همراه می شود. 

وی ادامه داد: این مسائل تنها مربوط به سینما نمی شود و در عرصه موسیقی نیز رسوخ کرده است. بعضا خواننده در 15 روز با فضای مجازی خود را بر هنر تحکیم می کند و معروف می شود. این وضعیت یک فاجعه کلان در فرهنگ و هنر کشور است و مدیران ارشد فرهنگی باید برای این جریان و بیماری که فرهنگ و هنر را به قهقرا برده و دچار نقصان می کند چاره ای بی‌اندیشند.

این تهیه کننده خاطرنشان کرد: یک سینماگر مستقل تنها تا چند سال می تواند روی پای خود بایستد، چون از منافع و منابع بهره مند نیست و از ابتدا یک شکست خورده است چون در رقابت جایی ندارد و قد علم نمی کند. به تازگی در سینمای ایران برای مخاطب خط تعیین شده و به آنان القا می شود که فیلم هایی خاص را ببینند در نتیجه فیلم کمدی در گیشه با سانس های زیاد روبه رو شده و فیلم های اجتماعی به جهت نام کارگردان، بازیگران و تیمی که پخش را برعهده دارند توجه و دیده می شود که مسئولان فرهنگی باید برای اصلاح این معضلات فکری کنند.