پنجشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

بروز اختلاف‌های حقوقی بین مشتریان‌ و کسب و کارهای اینترنتی

مسدودسازی برخی از نرم‌افزارهای پیام رسان باعث بروز اختلاف‌های متعدد حقوقی بین کسب و کارها و مشتریان‌ شده که ناشی از "فیلترینگ عام یا خاص زیرساخت‌هاست" و جزو شرایط قهریه قرارداد محسوب می شود.
کد خبر : ۳۹۷۳۰۵

صراط: انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی خطاب به کسب و کارهای اینترنتی اعلام کرد: در این روزها مسدودسازی برخی از نرم‌افزارهای پیام رسان باعث بروز اختلاف‌های متعدد حقوقی مابین همکاران ما و مشتریان‌ شان شده است. دلیل عمده‌ این اختلافات ( که بیشتر شامل شکایات از سوی مشتریان است)، ناتوانی کارگزاران کسب و کارها نسبت به انجام تعهدات خود به‌دلیل عدم دسترسی مشتریان به نرم‌افزارهای پیام‌رسان است.

به گزارش فارس از منظر حقوقی و با توجه به نمونه‌های موجود، اعتقاد بر آن است که چنین مواردی را که ناشی از "فیلترینگ عام یا خاص زیرساخت‌هاست" می توان جزو "شرایط قهریه قرارداد" به حساب آورد. از این رو پیشنهاد می‌شود از مشاوران حقوقی بخواهید در تنظیم قراردادها به این مهم توجه کنند.