سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۶
نسيبه زمانيان

محمدبنا: مسئوليتم سخت‌تر شد

خبر محروميت دو ساله امير علي اكبري و بابك قرباني دو كشتي‌گير فرنگي‌كار ايران از حضور روي دايره طلايي حسابي نقره‌داغمان كرد.
کد خبر : ۳۸۵۳۷

اما وقتي از سوي فدراسيون جهاني كشتي، محمد بنا به عنوان بهترين مربي كشتي فرنگي جهان در سال ۲۰۱۱ انتخاب شد، اين قدر خوشحال شديم كه غم از دست رفتن دو اميد طلايي كشتي فرنگي را در المپيك فراموش كرديم. بنا به آنچه كه استحقاقش را داشت رسيد، توقعي جز اين هم نبود، او بي‌ترديد برترين مربي كشتي‌ فرنگي دنياست و حالا به قول خودش مسئوليتش سخت‌تر شده اما او مي‌تواند همان گونه كه تا امروز موفق بوده است، در آينده هم اين راه را ادامه بدهد. افتخارات سرمربي تيم‌ملي اين‌قدر زياد است كه مي‌توان هميشه پاي صحبت‌هاي او نشست. اما به دست آوردن عنوان بهترين مربي جهان فرصتي تازه بود تا پاي صحبت‌هاي او در خصوص اين انتخاب و وضعيت تيم‌ملي‌ كشتي‌فرنگي بنشينيم. 


به عنوان برترين مربي كشتي فرنگي در سال ۲۰۱۱ جهان چه احساسي داريد؟
اين انتخاب مسئوليت مرا سخت‌تر مي‌كند. واقعيت اين است كه انتخاب بهترين مربي سال جهان به شخص من تعلق ندارد كه در وهله اول مربيان سازنده سراسر كشور و همكاران كادر فني ده برابر محمد بنا براي پيشرفت كشتي فرنگي زحمت كشيده‌اند و اينك من به نمايندگي از همه آنها صاحب اين عنوان شده‌ام. تمام تلاش خود را مي‌كنم تا بتوانيم با امكاناتي كه مسئولان ورزشي در اختيار كشتي فرنگي قرار مي‌دهند، تيم‌ملي در المپيك لندن بدرخشد.
از تيم ملي چه خبر؟ برنامه‌هايتان چيست؟
در حال حاضر كادر فني و اعضاي تيم‌ملي در شرايط خوبي قرار دارند. تنها دغدغه ما اين است كه وزارت ورزش توجه ويژه‌اي نسبت به اين رشته داشته باشد و با مهيا نمودن امكانات لازم براي ملي‌پوشان شرايط حضور موفق در المپيك را به وجود آورد. ما نيز اخيراً با كادر فني جلسه‌اي را برگزار كرديم و برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام داديم. بر همين اساس در نيمه دوم آبان ماه برنامه‌هايمان را اجرا مي‌كنيم. سعي كرده‌ايم بهترين برنامه‌ريزي را انجام دهيم تا تيم ملي با آمادگي لازم در المپيك حاضر شود. ما انتظار قهرماني در المپيك را داريم و براي محقق شدن اين امر همه تلاش خود را انجام مي‌دهيم و از همه ارگان‌هاي ورزش انتظار داريم به ما كمك كنند تا با ترافيك سنگيني كه از مسابقات در پيش داريم، همه برنامه‌هايمان را سر موعد خود پياده كنيم.
دو كشتي‌گيري كه اميد كسب مدال در لندن بودند، محروم شدند براي جايگزيني آنها مشكلي نداريد؟
بله، متأسفانه علي اكبري و قرباني مرتكب اشتباه شخصي شده‌اند و بايد منتظر عواقب آن باشند و عاقبت اين اشتباه چيزي نيست جز محروميت. اما با اين وجود باز هم فدراسيون كشتي همه تلاش خود را مي‌كند كه جلوي اين حكم را بگيرد، قرار است آبان مارتينتي به ايران بيايد و جلسه‌اي با يزداني‌خرم داشته باشد كه يكي از مباحث آن محروميت اين دو كشتي‌گير است تا تكليف نهايي آنها مشخص شود.
آنچه مسلم است اينكه آنها قطعي محروم هستند ولي اين طور نيست كه تصور شود اگر اين دو نفر در تركيب تيم ملي نباشند تمرينات متوقف يا همه چيز تمام مي‌شود و نمي‌توانيم قهرمان شويم. ما در مسابقات استانبول هم مهره‌هاي بزرگ را در اختيار نداشتيم ولي با تمام بد‌شانسي‌ها نايب قهرمان جهان شديم. اكنون هم ما دوست داريم كه آنها به تيم برگردند ولي بدون آنها هم به راه خود ادامه مي‌دهيم و افراد ديگري را در همين وزن جايگزين آنها مي‌كنيم.
نظرتان در خصوص برگزاري ليگ عوض شد؟
بنده با برگزاري مسابقات ليگ برتر مخالف نيستم و اتفاقاً دوست دارم در اين رقابت‌ها تيم‌داري كنم اما اين طور كه به نظر مي‌رسد فدراسيون و اسپانسر‌ها در اين زمينه كم‌كاري مي‌كنند هنوز هيچ تيمي براي حضور در اين رقابت‌ها ثبت‌نام نكرده‌ است.
انتظار من اين است كه مسابقات سر وقت خود برگزار شود تا به رقابت‌ها و اردو‌هاي تيم‌ملي لطمه نزند.
شما جزو بهترين و مدال‌آورترين مربيان كشور هستيد، نظر‌تان پيرامون بركناري آقاي مهماندوست كه مانند شما در تكواندو زحمت كشيده چيست؟
من از استعفاي اين مربي بزرگ واقعاً ناراحت شدم و از آقاي پولادگر و ذوالقدر درخواست مي‌كنم كه به اين موضوع با سعه‌صدر نگاه كنند چرا كه آقاي مهماندوست سال‌هاست كه در رأس كادر فني قرار دارد و با همه زواياي اين رشته ورزشي آشنايي كامل دارد، او تنها كسي است كه مي‌تواند در المپيك لندن بهترين مقام را از آن تيم‌ملي كند. اميدوارم مسئولان ورزشي با تدابير لازم در اين مورد بهترين تصميم را بگيرند و شاهد بهترين نتايج باشيم.

برچسب ها: کشتی محمد بنا