پنجشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶

فتاح: کمیته امداد را بادکنکی معرفی نکنیم

کمیته امداد باید ۲۴ عیار و خالص برای خدا باشد و همه باید در این نهاد برای رضای خدا کار کنند و بر این اساس نمی خواهیم کمیته امداد بیشتر از وزن واقعی و بادکنکی به مخاطبان معرفی شود.
کد خبر : ۳۸۳۷۵۶
صراط: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این کمیته باید ۲۴ عیار و خالص برای خدا باشد و همه باید در این نهاد برای رضای خدا کار کنند و بر این اساس نمی خواهیم کمیته امداد بیشتر از وزن واقعی و بادکنکی به مخاطبان معرفی شود.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در جمع همکاران حوزه روابط عمومی سیاست های اطلاع رسانی این نهاد را تشریح کرد.

مهندس سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در این نشست با تاکید براینکه باید عمل خالصانه راهبرد اصلی فعالیت‌ها در کمیته امداد باشد گفت: همه باید در این نهاد برای رضای خدا کار کنند و بر این اساس نمی خواهیم کمیته امداد بیشتر از وزن واقعی و بادکنکی به مخاطبان معرفی شود. کمیته امداد باید بر اساس عملش معروف شود به همین علت نیازمند عمل صالح و خاضعانه در کمیته امداد هستیم تا عمل صالح معرف این نهاد به مخاطبان باشد.

فتاح امدادگران را به عمل با تقوا و خالصانه برای راهگشایی بیشتر در کارها توصیه کرد و افزود: اقدام شایسته، جایگاه کمیته امداد را در میان مردم ارتقاء خواهد داد این در حالیست که تبلیغ صرف بدون فعالیت مناسب برای رسیدن به اهداف وضعیت را بدتر خواهد کرد. این نهاد نیاز به رفتارهای عالمانه و صادقانه در همه ابعاد دارد؛ چرا که یک رفتار ساده می تواند تاثیر مثبتی بر دیگران داشته باشد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه باید امانت دار خوبی باشیم و این موضوع را به دیگران اثبات کنیم، گفت: فقط در این شرایط مردم امانت خود را به راحتی به این نهاد می‌سپارند و ایمان خواهند داشت که کمک های آنها به دست نیازمندان واقعی می رسد چراکه مردم به اندازه ای که به کمیته امداد اعتماد داشته باشند امانتشان را به این نهاد می سپارند.

وی با بیان اینکه افزایش اعتماد عمومی نخستین رسالت و اولویت کمیته امداد است، افزود: با افزایش جلب اعتماد عمومی می توان مشارکت مردم در امور خیرخواهانه را افزایش داد و این مهم زمانی محقق می‌شود که عملکرد کمیته امداد شفاف و آمار صحیح به مردم ارائه شود تا اینگونه از فضای همدلی ایجاد شده در جامعه به نفع محرومیت زدایی استفاده شود و بر همین اساس نباید آمار نادرست به مردم داد نباید بیشتر از واقعیت نیز منتشر کرد.

فتاح با بیان اینکه در کمیته امداد موضوع محرمانه ای وجود ندارد و همه فعالیت ها و آمارها باید شفاف اطلاع رسانی شود افزود: البته فقط اطلاعات مددجویان به علت حفظ شأن آنها محرمانه است و باید دقت لازم در این زمینه انجام شود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه کمیته امداد باید ۲۴ عیار و خالص برای خدا باشد گفت: فقط در این صورت است که این نهاد در بیرون می‌تواند موفق باشد.

وی با بیان اینکه کار کمیته امداد ماهیتی معنوی دارد توضیح داد: جنس کار در کمیته امداد متفاوت است و معتقد نیستیم که ماهیت کمیته امداد عدد و رقم است. کار کمیته امداد با اعداد بالا نمی رود، عمق کار، این نهاد را بالا می برد. علاوه بر این ارزشی و انقلابی بودن فعالیت ها هم باید مورد توجه باشد.
فتاح با تاکید بر اینکه در بسیاری از خانواده های تحت حمایت کمیته امداد فقر باعث زمینگیر شدن افراد نشده است افزود: باید فضیلت و مناعت طبع این خانواده ها را نمایش داد.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به روابط عمومی درون سازمانی ادامه داد: در مرحله نخست باید خود را بسازیم سپس از دیگران بخواهیم خوب باشند بر همین اساس باید برای رسیدن به تعامل درون سازمانی بیش‌تر تلاش شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچگونه ناخالصی داخل کمیته امداد پذیرفتنی نیست، افزود: درون کمیته امداد باید منزه باشد؛ هرگونه اشکال و ایراد درون این نهاد باید برطرف شود؛ چراکه هر ایراد یک ضربه و ویروس است. بنابراین با آموزش و تذکر و در مرحله آخر، اخراج افراد خاطی، ناخالصی را از این نهاد خارج می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد بر رفتار صحیح مددکاران با مددجویان تاکید کرد و افزود: نباید رفتارها در کمیته امداد حقوق بگیری و اداری باشد. روابط عمومی درون کمیته امداد باید مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه رفتارها و تعامل های امدادگران در افزایش اعتماد عمومی نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت های روابط عمومی با ماموریت‌های کمیته امداد عجین شده است، افزود: برخی روابط عمومی ها فقط برای سازمان هزینه می‌تراشند اما فعالیت‌های روابط عمومی این نهاد مطابق با ماموریت های کمیته امداد است که به طور نمونه می توان به طرح محسنین، صدقه پیامکی و همایش والی مهر اشاره کرد که توسط روابط عمومی طراحی و اجرا شد.

فتاح با بیان اینکه هر عامل مرتبط با کمیته امداد یک روابط عمومی برای این نهاد محسوب می شود، افزود: هر صندوق صدقه،هر مددکار و هر حامی یک روابط عمومی واقعی است که یا کمیته امداد را تخریب و یا تبلیغ می کند.

رئیس کمیته امداد استفاده از سیستم های جدید برای پرداخت کمک های مردمی به شیوه غیر حضوری را با هدف کاهش هزینه ها و توزیع سریع کمک ها میان نیازمندان ضروری دانست و گفت: امداد الکترونیک یک انقلاب محسوب می‌شود بر همین اساس شکل ظاهری و ماهوی صندوق صدقه کمیته امداد نیاز به تغییر دارد؛ در این زمینه باید با نوآوری های لازم از آسیب های موجود خودداری کرد.