جمعه ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳

برزو ارجمند: دوربین بازیگر را قضاوت می‌کند!

بروز ارجمند با تاکید بر اهمیت قصه در سریال‌های تلویزیونی گفت: زمانی که در کار طنز و جدی تلویزیونی قصه وجود نداشته باشد، همه ما شکست می‌خوریم.
کد خبر : ۳۸۱۷۴۹
صراط: بروز ارجمند با تاکید بر اهمیت قصه در سریال‌های تلویزیونی گفت: زمانی که در کار طنز و جدی تلویزیونی قصه وجود نداشته باشد، همه ما شکست می‌خوریم.

بازیگر سریال «سر دلبران» در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت صداوسیما بیان کرد: من در یک بازه زمانی از بازی در سریال‌ها و همکاری با سازمان صدا وسیما لذت بردم. برای مثال زمانی که آقای پورمحمدی مدیر شبکه «سه» بود و به جوانان اهمیت داده می‌شد و همچنین زمانی که آقای فرجی مدیر فیلم و سریال شبکه یک بود به بسیاری از بازیگران کمک ویژه کردند و حتی روی بعضی بازیگران حساسیت داشتند که چه کارهایی را بازی کنند و چه کارهایی را نپذیرند. آقای فرجی چند بار  هم به من تذکر جدی و درست دادند.

دوربین بازیگر را قضاوت می‌کند؛ آن‌هم بدون وکیل!

او افزود: زمانی که آقای پور محمدی دوباره به شبکه سه آمد، پدرم تازه به بیمارستان رفته بود و اوج روزهای بد من بود اما از حضور او خوشحال شدم.

ارجمند با اشاره به علت موفقیت سریال «صاحبدلان» اظهار کرد: «صاحبدلان» سریال موفقی بود به دلیل اینکه فیلمنامه آن زمانی که می‌خواستیم تصویربرداری را شروع کنیم کامل بود. در مدتی که سریال مناسبتی بازی می‌کردم، «صاحبدلان» تنها سریال مناسبتی با فیلمنامه کامل بود؛ البته ۲۰ قسمت از فیلمنامه «پشت کنکوری‌ها» هم نوشته شده بود اما بقیه سریال‌هایی که تجربه کردم فیلمنامه کاملی نداشتند. حتی من در سریالی بازی کردم که با ۱۲ بازیگر قرار داد بسته بودند و بر اساس بازیگران فیلمنامه را نوشتند.

بازیگر سریال «صاحبدلان» درباره‌ی کیفیت سریال‌های مناسبتی گفت: سریال‌های مناسبتی که با شتاب ساخته شده‌اند نتیجه خوبی نداشتند اما مجموعه‌هایی که زمان بیشتری برای ساخت آن‌ها گذاشته شده است،  کیفیت خوبی داشتند. سریال‌های «صاحبدلان»، «پشت کنکوری‌ها» و «نردبام آسمان» با کیفیت بودند.

او با اشاره به زمان پخش سریال «سر دلبران» ادامه داد:  اتفاق خوبی بود که این سریال ماه رمضان امسال پخش نشد. اگر سریال «سر دلبران» طبق برنامه‌ای که ما در نظر داریم پیش برود، تلویزیون به این نتیجه خواهد رسید که برای ساخت سریال ماه رمضان پروژه هفت یا هشت ماهه داشته باشد.

دوربین بازیگر را قضاوت می‌کند؛ آن‌هم بدون وکیل!

برزو ارجمند با اشاره به اهمیت قصه سریال‌ها، اظهار کرد: مهران غفوریان جزو بازیگران شیرینی است که من با او کار کرده‌ام و از بازی او لذت بردم اما او باید فضایی داشته باشد تا بداند چه شخصیتی را در بازی خود ارایه دهد. فضای مورد نظر ما قصه است؛ زمانی که قصه در کار طنز و جدی وجود نداشته باشد، همه ما شکست می‌خوریم.

او افزود: به نظرم سریال در پیش تولید ساخته می‌شود، به دلیل اینکه قصه نوشته شده و بازیگران و عوامل پشت صحنه مشخص می‌شوند و کنار هم کار می‌کنند؛ بنابراین به نظرم تولید آسان‌ترین قسمت ماجراست.

بازیگر سریال «پشت کنکوری‌ها» با اشاره به وسعت هنر بیان کرد: شما اگر تعداد زیادی بازیگر در تلویزیون و سینما می‌بینید دلیل آن بی در و پیکر بودن سینما وتلویزیون نیست بلکه هنر به قدری وسیع است که هیچ کس جای کسی را تنگ نمی‌کند و این مختص هنر است.

برزو ارجمند با بیان اینکه دوربین بازیگران را قضاوت می‌کند، گفت: بازیگری که به تکرار می‌افتد عمر نمی‌کند. نکته‌ای که من در این بیست وچهار سال فعالیتم یاد گرفتم این است که بی رحم ترین قاضی دنیا دوربین است و دوربین شما را قضاوت می‌کند به گونه‌ای که حتی اجازه وکیل مدافع گرفتن هم نداری. در واقع گاهی دوربین شما را از در بیرون می‌اندازد و نمی‌توانی برگردی. ما زمانی سوپر استارهایی داشتیم که امروز  نیستند به دلیل اینکه دوربین قضاوتشان کرد.