به گزارش صراط به نقل از اداره اجتماعي پليس اگاهي ناجا، معاون اجتماعي پليس آگاهي ناجا در خصوص شيوه جديد كلاهبرداري افراد شياد از صاحبان مغازهها از طريق تماس تلفني هشدار داد.
سرهنگ عبدالله قاسمي گفت: گزارشهاي دريافتي از پليس آگاهي برخي از استانهاي كشور نشان ميدهد، عدهاي سودجو با واحدهاي صنفي تماس تلفني برقرار كرده و با معرفي خود به عنوان كارمند يا مسوول خريد يكي از ارگانهاي دولتي، درخواست خريد كالا يا خدمات ميكنند و در ادامه شماره كارت بانكي را از مالباخته دريافت و پس از تماس مجدد اعلام ميدارند وجه به حساب شما واريز شده است.
قاسمي افزود: هنگامي كه مالباخته براي بررسي حساب به عابربانك مراجعه ميكند متوجه مي شود وجهي به حسابش واريز نشده و با كلاهبردار تماس برقرار ميكند كه وي عنوان ميكند چون حساب ما ارزي است براي كنترل حساب ميبايست از منوي انگليسي خودپرداز وارد شويد و سپس با سوءاستفاده از عدم آگاهي صاحب حساب به زبان انگليسي وي را به منوي انتقال وجه راهنمايي و با دادن شماره حساب خود و مبلغ مورد نظر، به شكلي كه مالباخته متوجه نشود از وي درخواست تاييد ميكند و با اين شيوه حساب بانكي آنها را خالي ميكند.
قاسمي با اشاره به اينكه كلاهبرداري از طريق فوق رو به گسترش است با هشدار به هموطنان از آنان خواست به منظور جلوگيري از تكرار موارد مشابه به هيچ عنوان رمز كارتهاي عابربانك خود را در اختيار افراد ناشناس قرار ندهند.