سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶

سنگ اندازی جمهوری‌خواهان در فروش هواپیما به ایران

پایگاه دست راستی «واشنگتن فری بیکن» نوشته است که خزنه‌داری آمریکا همچنان به صدور مجوز برای فروش هواپیما به ایران ادامه می‌دهد و این مسئله موجب خشم برخی جمهوری‌خواهان شده است.
کد خبر : ۳۵۳۱۴۷
صراط:پایگاه دست راستی «واشنگتن فری بیکن» نوشته است که خزنه‌داری آمریکا همچنان به صدور مجوز برای فروش هواپیما به ایران ادامه می‌دهد و این مسئله موجب خشم برخی جمهوری‌خواهان شده است.

به گزارش فارس، پایگاه دست راستی «واشنگتن‌فری بیکن» روز سه‌شنبه از ادامه صدور مجوز فروش هواپیمای مسافربری به ایران خبر داد.

خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه در پاسخ به این پایگاه گفته است که همچنان به صدور مجوز به شرکت‌هایی چون «بوئینگ» برای فروش هواپیما به ایران ادامه می‌دهد.

واشنگتن‌ فری بیکن که رویکردی به شدت ضدایرانی دارد و تلاش‌های گسترده‌ای برای اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران انجام داده، این مسئله را به چند نفر از نمایندگان کنگره در میان گذاشته و نوشته است که این افراد از اینکه دولت «دونالد ترامپ» مسیر دولت سابق آمریکا را دنبال می‌کند، خشمگین هستند.

در این گزارش آمده است: «چندین منبع که با فری بیکن صحبت کرده‌اند، از ناخرسندی رو به گسترش از دولت ترامپ که وعده رویکرد سخت‌گیرانه‌تر در قبال ایران را داده بود، اما تاکنون به این وعده عمل نکرده، خبر داده‌اند.»

«پیتر روسکام» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان و پایه‌گذار چندین طرح ضدایرانی در کنگره، در این رابطه گفته است: «خزانه‌داری تحت هیچ شرایطی ندارد مجوزی برای تأمین مالی این توافق خطرناک و غلط صادر کند. این وزارتخانه باید صدور هرگونه مجوز جدید برای شرکت‌هایی که با "ایران ایر" کار می‌کنند را متوقف کند، تا زمانی که این شرکت تحت کنترل دولت ثابت کند که درگیر فعالیت‌های غیرقانونی نیست.»

 

فری بیکن به نقل از برخی منابع مدعی شده است که ادامه صدور مجوز ناشی از این است که ترامپ هنوز نتوانسته همه پست‌ها در وزارت خزانه‌داری و خارجه را پر کند و به همین دلیل این دو وزارتخانه همچنان سیاست‌های دولت قبل را ادامه می‌دهند.

یک منبع آگاه هم به این پایگاه گفته است که دولت باید دستکم اسامی شرکت‌هایی که قرار است قراردادهای هواپیمایی ایران را تأمین مالی کنند، به کنگره اعلام کند.