سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

مقایسه ایران انقلابی با ایران شاهنشاهی بر اساس 44 معیار+جدول

دستاوردهای سیاسی، علمی، عمرانی و بهداشتی دوران پس از انقلاب اسلامی با دوران حکومت شاهنشاهی، می تواند معیار مناسبی برای مقایسه این دو حکومت باشد.
کد خبر : ۳۴۷۹۶۵
صراط: دستاوردهای سیاسی، علمی، عمرانی و بهداشتی دوران پس از انقلاب اسلامی با دوران حکومت شاهنشاهی، می تواند معیار مناسبی برای مقایسه این دو حکومت باشد.

به گزارش فارس، یکی از سوال هایی که این روزها زیاد با آن مواجه می شویم، این است که جمهوری اسلامی در این سال ها برای ما چه کرده است؟ آیا اصلا زندگی مردم در مقایسه با قبل از انقلاب فرقی کرده است؟ بهتر شده یا بدتر؟

در ادامه بعضی از دست آوردهای ایران انقلابی را با ایران شاهنشاهی مقایسه می کنیم. البته ایران بعد از انقلاب را اگر بخواهیم منصفانه تحلیل کنیم باید تمام سختی ها و موانع توسعه دهه های پیش را بشناسیم تا علت رشد بعضی حوزه ها و رکود بعضی دیگر را درک کنیم. مثلا یک ایرانی منصف باید بداند که هشت سال جنگ تحمیلی و تحریم های کشور های متخاصم علیه ملت و دولت ما، چقدر راه توسعه را ناهموار کرده و با همه این ناهمواری ها ما چه کرده ایم و چه بوده ایم که امروز حتی دشمنان، ما را به عنوان بازیگری تاثیرگذار در عرصه بین المللی به رسمیت می شناسند.
یا مثلا قبل از انقلاب چقدرمرد و زن ایرانی در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته اند و امروز چقدر مشارکت دارند؟ و این همه حاصل دست رنج خودمان است، بی آن که دست جلوی اجنبی دراز کنیم روی پای خودمان ایستاده ایم.


نظرات بینندگان
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
۱
۱
کاش منابع هم عنوان میکردید که بتونیم توفضای مجازی با خیالراحت نشر بدیم