چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹

ديدار آیت‌الله صافی‌ با محسن رضايي

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با اشاره به اختلاس بزرگ و بی‌سابقه اخیر گفت: ‌امروز امتحانی بزرگ برای قوه قضائیه است که باید از این آزمون بزرگ سربلند بیرون آید، قوه قضائیه نباید از خود ضعف نشان دهد.
کد خبر : ۳۴۷۸۷
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دفتر آیت‌الله صافی‌ گلپایگانی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ‌با حضور در بیت حضرت آیت‌الله صافی با ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد.
آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران عرصه دفاع مقدس، مطالب مهمی را در مورد دفاع مقدس و نقش جوانان مومن و متدین ایران اسلامی در دفاع و پاسداری از اصول و ارزش‌های اسلامی ایراد کرد.
وی با اشاره به هفته دفاع مقدس که یادآور هشت سال دفاع و مقاومتی مقدس است، اظهار کرد: وقتی ایران اسلامی با آن شکوه و عظمت پیروز گشت و دست دشمنان از مملکت اسلامی کوتاه شد و منافع دیرینه‌ آنان به خطر افتاد، در فکر ضربه زدن به انقلاب بزرگ و نوپای مردم مسلمان ایران افتادند و هرچه داشتند برای تضعیف و به خیال خود نابودی انقلاب اسلامی به کار بردند.
این مرجع تقلید ادامه داد:‌ از جمله اینکه حکومت بعثی عراق را برای حمله به ایران ترغیب کرد و صدام که خیال می‌کرد فردای آن روزی که به ایران حمله کند، به تهران خواهد رسید و شاید برحسب محاسبات نظامی خود درست فکر کرده بود، باور نداشت که ایمان مردم مسلمان ایران سد محکمی در مقابل حملات آنان خواهد بود.
‌صافی‌گلپایگانی با اشاره به انگیزه‌‌ مردم به ویژه جوانان در دفاع از انقلاب اسلامی گفت: جوانان عزیز ما جان بر کف فقط برای اسلام و دفاع از انقلاب اسلامی در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند.
وی وحدت و همدلی را یکی از رموز پیروزی برشمرد و عنوان کرد: مردم مسلمان ایران با پیروی از رهبری انقلاب، علما و مراجع تقلید که خوشبختانه همه باهم اتحاد نظر داشتند، به ویژه مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی که همیشه یار و یاور انقلاب و پشتیبان مدافعان از حریم تشیع بودند، حماسه‌های بزرگی را خلق کردند.
این مرجع تقلید پاسداری از خون شهدا را وظیفه‌ همگان دانست و بیان کرد: امروز بعد از سالیان سال، همه در مقابل این فداکاری و جانبازی جوانان غیور و متدین و در مقابل خون پاک شهدا مسئول هستیم و نباید کاری شود که در مقابل آنان شرمنده شویم.
وی با بیان اینکه اصل انقلاب برای احیای ارزش‌های فراموش شده‌ دینی و رفع ظلم ستمگران بود، اظهار کرد: وظیفه‌ ما حفظ ارزش‌های دینی و دفاع از احکام است و استقامت در امر دین و عدم تزلزل در آرمان‌های اولیه شرط بقای انقلاب است.
استاد حوزه علمیه قم با ذکر خاطراتی از دوران حضور در شورای نگهبان و حوادث مهمی که در آن موقع در مملکت اتفاق افتاده بود، عنوان کرد: تمام همتم بر این بود که قانونی بر خلاف اسلام تصویب نشود.
وی با اشاره به اختلاس بزرگ و بی‌سابقه اخیر گفت: ‌امروز امتحانی بزرگ برای قوه قضائیه است که باید از این آزمون بزرگ سربلند بیرون آید. مردم منتظرند ببینند که با حقوق از دست رفته‌ی آنها چه می‌کنند؟ باید عقیده مردم و علاقه آنان به نظام اسلامی محفوظ بماند و به مردم امید داد و قوه قضائیه نباید از خود ضعف نشان دهد.
‌صافی‌گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خویش تصریح کرد:‌ اشخاصی که امور مملکت رادر دست دارند باید صد در صد مسلمان و خودشان پایبند به قرآن و احکام باشند همه باید شوکت و عزت مملکت را در همه جا؛ در داخل و خارج حفظ کنند و برنامه‌های کسانی که با این مملکت دشمنی دارند خنثی کنند.
در پایان این مرجع تقلید از محسن رضایی که زمانی فرمانده‌ سپاه بود و در دفاع مقدس خدمات زیادی را انجام داد و از سایر رزمندگان و دلیرمندان دفاع مقدس تقدیر و تشکر کرده و برای آنان دعا کرد.



نظرات بینندگان
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
پس بهتر بود تیتر میزدید:
دیدار محسن رضایی با آیت الله صافی
جوری نوشتید انگار چندین فرسنگ راه رفتند تا رسیدند دیدار جناب رضایی!!!!!!!!!!!!
Kristabelle
|
France
|
۲۲:۲۷ - ۰۱ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
Back in school, I'm doing so much laenring.
Kristabelle
|
United States of America
|
۲۲:۲۸ - ۰۱ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
Back in school, I'm doing so much laenring.