جمعه ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
در نشست «خانه دیگری» در فیلم فجر مطرح شد:

اعتراض پژمان بازغی / منتقدان کجا هستند؟

اولین نشست جشنواره‌ی فیلم فجر به «خانه دیگری» به کارگردانی بهنوش صادقی اختصاص داشت که این نشست با انتقادات پیمان بازغی بازیگر این فیلم همراه شد.
کد خبر : ۳۴۶۸۲۷
صراط: اولین نشست جشنواره‌ی فیلم فجر به «خانه دیگری» به کارگردانی بهنوش صادقی اختصاص داشت که این نشست با انتقادات پیمان بازغی بازیگر این فیلم همراه شد.

به گزارش ایسنا، پژمان بازغی عصر 10 بهمن ماه در سخنانی با اشاره به تعداد کم افراد حاضر در سالن نشست‌های برج میلاد بیان کرد: من در بین چهره‌هایی که در سالن نشسته‌اند و اکثرا جوان هستند، منتقد نمی‌بینم و جای تاسف دارد که منتقدان برای نمایش فیلم نمی‌آیند و نظر نمی‌دهند.

او ادامه داد: این در حالی است که ما در طول جشنواره می‌شنویم، برگزاری این جشنواره‌ها به چه دردی می‌خورد؟ وقتی خودمان ‌نمی‌آییم فیلم، ببینم پس نباید انتظار خاصی هم داشته باشیم. 

ما کلی خون دل خوردیم و در شرایط دشوار این فیلم ساخته شده است، در حالی که منتقدان برای دیدن آن نمی‌آیند، یا آن‌ها به فیلم سازان اولی بی اعتماد هستند و یا اینکه فیلم را قبلا دیده‌اند که البته فکر نمی‌کنم این طور باشد.

محمود گبرلو که مجری نشست‌های جشنواره است در پاسخ به او، گفت: این نشست به اصحاب رسانه اختصاص دارد و منتقدان فیلم‌ها را در پردیس ملت و سینما چارسو می‌بینند.

پژمان بازغی نیز در ادامه گفت: به هر حال جلسات پرسش و پاسخ در برج میلاد برگزار می‌شود و خیلی بد است برای اولین نمایش فیلم، صندلی چند ردیف فقط پُر شود.این بازیگر در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: در جشنواره‌های گذشته فیلمسازان اولی برجسته‌تر بودند.

 مردم سینما را پذیرفتند و از آن مطالبه می‌خواهند، فیلم خوب هم الزاما فیلمی که خوب می‌فروشند، نیست.

 فیلم‌نامه‌هایی از هشت سال پیش به دستم می‌رسید که در آن نبوغ و سواد کارگردانان را می‌دیدم اما سرمایه‌گذار ندارند، به همین دلیل ترجیح دادم اگر فیلم‌نامه‌هایی هرچند کوتاه برایم ارسال شد، در آن بازی کنم.

او با اشاره به موضوع فیلم افزود: به نظر می رسد فیلم «خانه‌ دیگری»، بخشی از طبقه اجتماعی را مد نظر قرار داده است و دچار نوعی پارادوکس است. 

زیرا می‌بینیم دختر خانواده که سال‌ها در خانه پدری‌اش زندگی کرده و حالا که در نقطه دیگری از شهر زندگی می‌کند، از پدرش می‌خواهد که محل زندگی‌اش را پیدا کند، این موضوع نشان می‌دهد ما به سنت‌ها بی ‌توجه و نسبت به آینده ناامید هستیم.

بهنوش صادقی کارگردان فیلم «خانه دیگری» نیز بیان کرد: دوستانی برای ساخت این فیلم به من اعتماد کردند و در ادامه جذب سرمایه برای ساخت آن آغاز شد. من فکر می‌کنم فیلم‌نامه هسته اصلی فیلم است.

فیلم ما مستقل و شخصی است و هیچ‌کس از آن حمایت نکرده، تمام اعضای فیلم آدم‌های حرفه‌ای سینما هستند که به ما لطف داشتند.

عباس اکبری -تهیه‌کننده فیلم- که نیز با تاخیر به نشست رسید، در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در این فیلم تا چه اندازه برای بازگشت سرمایه از چهره‌های سینمایی استفاده شده، بیان کرد: دوستانی مثل پژمان بازغی برای بدنه تماشاگر مشهورتر هستند اما ما گوهر خیراندیش، ناصر هاشمی و لیلا زارعی را نیز داریم که به حال شناخته شده هستند اما همه چی بازیگر نیست. 

در عین حال اگر دوستان بازیگر، نقش خود را خوب ایفا کنند، تماشاگر نیز فیلم را باور می‌کند و فیلم تاثیر گذار است.

او بیان کرد: اتفاقی که در فیلم می‌بینید به طور شخصی برای پدر کارگردان نیز افتاده است بنابراین کارگردان نیز بیشترین شناخت را نسبت به موضوع داشته است، همین امر موجب شده فیلم باور پذیر باشد.