سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۱

VOA مشکل رابطه با ایران را کشف کرد

امیر احمدی در برنامه تفسیر خبر صدای آمریکا گفت: مردم ایران دولت احمدی‌نژاد را روی کار آوردند، بنابراین تفاوتی میان آنها نیست و این ملت هم بهتر از دولت نیست، ما از مغول‌ها که دولت را نیاوردیم!
کد خبر : ۳۴۴۵۰

به گزارش صراط، جام نیوز نوشت: تلویزیون فارسی صدای آمریکا در برنامه «تفسیر خبر» (2مهر/24سپتامبر) به تحلیل و بررسی سخنرانی دکتر احمدی‌نژاد در سازمان ملل پرداخت.

هوشنگ امیراحمدی رئیس شورای آمریکائیان ـ ایرانیان به عنوان کارشناس مهمان در این برنامه حاضر شد و اظهار داشت: «صحبت‌های احمدی‌نژاد نه تنها به نفع مردم ایران نبود بلکه به ضرر ایران بود، مباحث ایشان آکادمیک بود و جایی در سازمان ملل نداشت، ضمنا این حرف‌ها را نباید یک رئیس جمهور می‌زد بلکه باید یک استاد دانشگاه مثل بنده سر کلاس این سخنان را مطرح می‌کرد، آقای احمدی‌نژاد باید می‌گفت که مردم ما از تحریم‌ها صدمه دیده‌اند و دوست دارند که با دنیا بسازند، ایشان باید صراحتا می‌گفت ما نمی‌خواهیم بمب بسازیم، ما می‌خواهیم با سرمایه‌گذاران خارجی کار کنیم.»

امیراحمدی در ادامه افزود: «احمدی‌نژاد می‌توانست یک طرح صلح روی میز سازمان ملل بگذارد، چون ما راهی به جز برقراری ارتباط با آمریکا نداریم، آشتی با آمریکا به نفع ملت ایران است و هر چه زودتر باید این ارتباط عادی شود، حکومت جمهوری اسلامی ایران به زودی به این نتیجه خواهد رسید.»

مهمان صدای امریکا در پایان با تعابیری توهین‌آمیز و خارج از حیطه ادب گفت: «این مردم ایران بودند که دولت احمدی‌نژاد را روی کار آوردند، بنابراین تفاوتی میان آنها نیست، این ملت هم بهتر از دولت نیست، ما از مغول‌ها که دولت را نیاوردیم، ملت ایران همیشه از لحاظ فرهنگی مشکل داشته است.»

اذعان صدای آمریکا به یکی بودن ملت و دولت ایران بدان معنی است که دولتمردان آمریکایی بر خلاف ادعاهایشان دقیقا آگاهانه با متن ملت ایران خصومت می‌ورزند، هر چند در ظاهر، دولتمردان ایرانی را تخطئه کنند، البته مردم ایران علاقه‌ای به تأیید اراده ملی خود از سوی بیگانگان ندارند، اما آنها که به یکی بودن ملت و دولت ایران معترف هستند باید بدانند دولتی که تکیه به مردم خود دارد هرگز در برابر تمایلات بیگانگان تسلیم نخواهد شد.

نظرات بینندگان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
این بنده شیطان ظاهرا با نان نوکری شیاطین غربی خوب چاق وچله شده . یک روز مش......... را درس می ده و راه و روش کم کردن حملات را به او یاد آور می شود و روزی هم راه زیر یوغ بردن ایران بزرگ را به رییس جمهور نشان می دهد.
جناب میر احمدی خداوکیلی البته اگر تا کنون شیطان پرست نشده باشی جریان حمله به برج های دو قلو که تا چند سال دیگر ترکش هایش جان مسلمانان بی پناه و مظلوم را می گیرد کار کی بود .
خداوکیلی مسیله هولاکاست را به شکلی که بی وجدانان غربی و اروپایی می گویند قبول داری . آیا می دانی مسلمانان بی چاره هنوز هم تاوان یک جریان دروغ تاریخی را دارند میدهند .
راستی تا کنون مجبورت نکردنند ................................. اگر تا کنون .......................... شانس آوردی .
البته چون ساختار ...........................
....................................................