صراط: مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران اعلام کرد: درآمد های این مجتمع در پنج سال گذشته ازرشد پنج برابری برخوردار شده ؛ به گونه ای که درآمدهای این شرکت از 90 میلیارد تومان در سال 1390 به 525 میلیارد تومان افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، حمید رضاییان اصل در نشست خبری در محل شرکت کشتی سازی ایزوایکو در بندرعباس افزود: این رشد درآمدی ناشی از اقدام ها و برنامه هایی است که در این سال ها به مرحله اجرا درآمده است.
وی بر تحقق اهداف و برنامه های آتی این شرکت کشتی سازی تاکید کرد و گفت: مدیریت درست و اصولی موانع و مشکل های پیش رو می تواند سهم اشتغال کشور را افزایش دهد.
رضاییان اصل در ادامه به دستاورد های این کشتی سازی اشاره کرد و بیان داشت: ساخت سکوی هیجدهم پارس جنوبی توسط این شرکت، رکوردی استثنایی برای کشورمان بود که توانست 62 روزه به گازرسانی برسد.
مدیرعامل مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران خاطرنشان کرد: سال 1393 فاز 16 پارس جنوبی را درزمان پنج ماه و 10 روزه تحویل کارفرما دادیم درحالی که پیش از این رکورد رسیدن به گاز از لحظه آغاز عملیات ساخت سکو در اختیار شرکت های کره ای بود.
وی از درمسیر حمل قرارگرفتن سکوی فاز17 پارس جنوبی در نقطه صفر مرزی با کشور قطر خبرداد و ابراز امیدواری کرد که کاهش بیشتر در زمان بهره بردای از این طرح، کشور را به عنوان یکی از کشورهای مطرح این بخش درجهان معرفی کند.
رضاییان اصل اظهارکرد: هریک روز که در تحویل این سکو سرعت داده شود بین پنج تا 6 میلیون دلار به درآمد های کشور اضافه خواهد کرد.
مدیرعامل مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل از دراولویت قرارگرفتن پروژه های دانش بنیان در این کشتی سازی خبرداد و خاطرنشان ساخت:پروژه اخیردانش بنیان این شرکت در مسابقات جهانی موفق به کسب مقام دوم شده است که نشان از برنامه ریزی درست است.
وی با بیان اینکه در این بخش همچنین طرحی محرمانه را پیگیری میکنیم، گفت: در کشتیسازی معضلات ایزوایکو مدیریت شده است و منتظریم ببینیم وضعیت بازار چگونه خواهد شد.
*توانایی ساخت هرسایز کشتی وجود دارد
مدیرعامل ایزوایکو در پاسخ به اینکه پس از ساخت کشتی اقیانوس پیما هماکنون شما توانایی ساخت کشتیها تا چه اندازه ای را دارید، گفت: ایزوایکو آمادگی دارد در هر سایز(اندازه) ی از کشتی را برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بسازد در این راستا در حال تدوین یک برنامه هفت ساله (2017 تا 2025 میلادی) هستیم که از آن 9 هدف استراتژیک بیرون آمده است و از میان آنها سه هدف را دنبال خواهیم کرد.
*تکمیل پروژهها با دست خالی
رضاییان اصل با بیان اینکه بدهیهای این شرکت در پنج ساله اخیر تسویه شده است یادآورشد: 14 پروژه البته به جز یک پروژه را با دست خالی تعیین تکلیف و کامل کرده ایم.
وی درباره پروژه تعیین تکلیف نشده نفتکش که سفارش شده شرکت ملی نفتکش است نیز گفت: پروژه مورد نظر،بنا به دلایلی همچنان بلاتکلیف مانده است و نفتکش وارد مباحث حقوقی این طرح شده است.
این فعال صنعت کشتی سازی ایران همچنین گفت: تلاش می شود در برنامه استراتژیک، ایزوایکو به شرکت برتر در کشتیسازی تبدیل شود به گونه ای که بتواند شناورها را در هر سطحی بسازد چراکه دانش، توان، نیروی انسانی و زیرساخت کامل را برای این کار در اختیار دارد.
*کارفرماها درپرداخت پیش پرداخت ها کم لطفی دارند
رضاییان اصل همچنین خاطرنشان کرد:کارفرماها در موضوع کشتیهای اقیانوس پیما و نفتکش در خصوص پرداخت پیش پرداختها خوب عمل نکردهاند و اگر به موقع این کار را انجام میدادند ، سفارش ها در مدت زمان کوتاهتری تحویل می شد .
وی افزود:سفارش کشتیرانی در شرایط محدودیت منابع کامل شد.
مدیرعامل مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران از کم توجهی به کشتیسازان داخلی هم انتقاد کرد و یادآورشد: اکنون میتوانیم ادعا کنیم توان رقابت با کشتیسازان خارجی را داریم و هیچ مشکلی در مدیریت زمان، قیمت و دانش نداریم اما مشخص نیست، چرا کشتیران داخلی به ما سفارش نمی دهد.
وی گفت: این روند درحالی است که صنعت کشتیسازی کره اساس خود را از صنعت کشتیسازی ایران گرفته است به طوری که یکی از مدیران کرهای میگفت که اولین کشتی را که ساختیم، اسکراپ (اوراق) کردیم درحالی که کشتی ساخت ایران هیچ مشکلی ندارد و این نشان دهنده توانایی ما است.
وی به کشتی ایران-اراک به عنوان نخستین تولید ایران دربخش کشتی اقیانوس پیما که اکنون به هامبورگ تردد دارد اشاره کرد و از روی زمین ماندن توان اجرایی کشتیسازان داخلی انتقاد کرد.
رضاییان افزود: برنامه استراتژیک 160 صفحهای در خصوص توانمندیهای ساخت کشتی در حال نهایی شدن است که به زودی در اختیار رئیسجمهوری قرار میگیرد.
این فعال صنعت کشتی ایران اظهار کرد:در اوج تحریم و نبود منابع مالی، کشتیسازی را به نقطه قابل قبولی رساندیم که نشان میدهد فکری پشت این موضوع بوده بوده است به عنوان نمونه تعمیرات شناورهای 80 هزار تنی 35 روز انجام میشد که امروز به 12 روز کاهش یافته است.
مدیر عامل ایزوایکو ازقبول ارایه هر نوع تعهد به کشتیرانیهای داخلی خبرداد و عنوان کرد: سفارش ساخت کشتی را با همان شرایطی که به خارجیها میدهند به ما بدهند، توانایی آن را داریم که سفارشها در زمان برابر با خارجیها، قیمت و کیفیت برابر ساخته شود.
رضاییان با بیان اینکه کشتیسازی امروز کشتیسازی دیروز نیست، یادآور شد: اکنون خودباوری خوبی در حوزه ساخت کشتی به وجود آمده است.
وی درباره روند همکاری با کشورهای جهان گفت: با عمانیها وعراقی ها برای ساخت کشتی مذاکره هایی داشته ایم و آینده روشنی داریم اما در خانه نیازمند حمایت هستیم.
رضاییان از مذاکره با 15 شرکت برای استقرار در شهرک درحال ساخت صنایع دریایی با هدف تکمیل زنجیره تولید در حوزه کشتیسازی خبر داد.
در نشست مدیرعامل ایزوایکو با اصحاب رسانه، رضاییان چندین بار احساساتی شد و نتوانست به پاسخ خبرنگاران پاسخ دهد.
مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در 37 کیلومتری غرب بندرعباس با یک هزار و یکصد هکتار مساحت و 380 هکتار حوضچه آرامش و با هدف طراحی، ساخت و تعمیر انواع شناورها و همچنین طراحی، ساخت و نصب انواع سازه های فراساحلی احداث شده است.
شرکت یاد شده ، اکنون 6 شرکت وابسته به خود دارد و بخشی از سهام این هلدینگ متعلق به ایدرو است.
به گزارش ایرنا، حمید رضاییان اصل در نشست خبری در محل شرکت کشتی سازی ایزوایکو در بندرعباس افزود: این رشد درآمدی ناشی از اقدام ها و برنامه هایی است که در این سال ها به مرحله اجرا درآمده است.
وی بر تحقق اهداف و برنامه های آتی این شرکت کشتی سازی تاکید کرد و گفت: مدیریت درست و اصولی موانع و مشکل های پیش رو می تواند سهم اشتغال کشور را افزایش دهد.
رضاییان اصل در ادامه به دستاورد های این کشتی سازی اشاره کرد و بیان داشت: ساخت سکوی هیجدهم پارس جنوبی توسط این شرکت، رکوردی استثنایی برای کشورمان بود که توانست 62 روزه به گازرسانی برسد.
مدیرعامل مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران خاطرنشان کرد: سال 1393 فاز 16 پارس جنوبی را درزمان پنج ماه و 10 روزه تحویل کارفرما دادیم درحالی که پیش از این رکورد رسیدن به گاز از لحظه آغاز عملیات ساخت سکو در اختیار شرکت های کره ای بود.
وی از درمسیر حمل قرارگرفتن سکوی فاز17 پارس جنوبی در نقطه صفر مرزی با کشور قطر خبرداد و ابراز امیدواری کرد که کاهش بیشتر در زمان بهره بردای از این طرح، کشور را به عنوان یکی از کشورهای مطرح این بخش درجهان معرفی کند.
رضاییان اصل اظهارکرد: هریک روز که در تحویل این سکو سرعت داده شود بین پنج تا 6 میلیون دلار به درآمد های کشور اضافه خواهد کرد.
مدیرعامل مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل از دراولویت قرارگرفتن پروژه های دانش بنیان در این کشتی سازی خبرداد و خاطرنشان ساخت:پروژه اخیردانش بنیان این شرکت در مسابقات جهانی موفق به کسب مقام دوم شده است که نشان از برنامه ریزی درست است.
وی با بیان اینکه در این بخش همچنین طرحی محرمانه را پیگیری میکنیم، گفت: در کشتیسازی معضلات ایزوایکو مدیریت شده است و منتظریم ببینیم وضعیت بازار چگونه خواهد شد.
*توانایی ساخت هرسایز کشتی وجود دارد
مدیرعامل ایزوایکو در پاسخ به اینکه پس از ساخت کشتی اقیانوس پیما هماکنون شما توانایی ساخت کشتیها تا چه اندازه ای را دارید، گفت: ایزوایکو آمادگی دارد در هر سایز(اندازه) ی از کشتی را برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بسازد در این راستا در حال تدوین یک برنامه هفت ساله (2017 تا 2025 میلادی) هستیم که از آن 9 هدف استراتژیک بیرون آمده است و از میان آنها سه هدف را دنبال خواهیم کرد.
*تکمیل پروژهها با دست خالی
رضاییان اصل با بیان اینکه بدهیهای این شرکت در پنج ساله اخیر تسویه شده است یادآورشد: 14 پروژه البته به جز یک پروژه را با دست خالی تعیین تکلیف و کامل کرده ایم.
وی درباره پروژه تعیین تکلیف نشده نفتکش که سفارش شده شرکت ملی نفتکش است نیز گفت: پروژه مورد نظر،بنا به دلایلی همچنان بلاتکلیف مانده است و نفتکش وارد مباحث حقوقی این طرح شده است.
این فعال صنعت کشتی سازی ایران همچنین گفت: تلاش می شود در برنامه استراتژیک، ایزوایکو به شرکت برتر در کشتیسازی تبدیل شود به گونه ای که بتواند شناورها را در هر سطحی بسازد چراکه دانش، توان، نیروی انسانی و زیرساخت کامل را برای این کار در اختیار دارد.
*کارفرماها درپرداخت پیش پرداخت ها کم لطفی دارند
رضاییان اصل همچنین خاطرنشان کرد:کارفرماها در موضوع کشتیهای اقیانوس پیما و نفتکش در خصوص پرداخت پیش پرداختها خوب عمل نکردهاند و اگر به موقع این کار را انجام میدادند ، سفارش ها در مدت زمان کوتاهتری تحویل می شد .
وی افزود:سفارش کشتیرانی در شرایط محدودیت منابع کامل شد.
مدیرعامل مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران از کم توجهی به کشتیسازان داخلی هم انتقاد کرد و یادآورشد: اکنون میتوانیم ادعا کنیم توان رقابت با کشتیسازان خارجی را داریم و هیچ مشکلی در مدیریت زمان، قیمت و دانش نداریم اما مشخص نیست، چرا کشتیران داخلی به ما سفارش نمی دهد.
وی گفت: این روند درحالی است که صنعت کشتیسازی کره اساس خود را از صنعت کشتیسازی ایران گرفته است به طوری که یکی از مدیران کرهای میگفت که اولین کشتی را که ساختیم، اسکراپ (اوراق) کردیم درحالی که کشتی ساخت ایران هیچ مشکلی ندارد و این نشان دهنده توانایی ما است.
وی به کشتی ایران-اراک به عنوان نخستین تولید ایران دربخش کشتی اقیانوس پیما که اکنون به هامبورگ تردد دارد اشاره کرد و از روی زمین ماندن توان اجرایی کشتیسازان داخلی انتقاد کرد.
رضاییان افزود: برنامه استراتژیک 160 صفحهای در خصوص توانمندیهای ساخت کشتی در حال نهایی شدن است که به زودی در اختیار رئیسجمهوری قرار میگیرد.
این فعال صنعت کشتی ایران اظهار کرد:در اوج تحریم و نبود منابع مالی، کشتیسازی را به نقطه قابل قبولی رساندیم که نشان میدهد فکری پشت این موضوع بوده بوده است به عنوان نمونه تعمیرات شناورهای 80 هزار تنی 35 روز انجام میشد که امروز به 12 روز کاهش یافته است.
مدیر عامل ایزوایکو ازقبول ارایه هر نوع تعهد به کشتیرانیهای داخلی خبرداد و عنوان کرد: سفارش ساخت کشتی را با همان شرایطی که به خارجیها میدهند به ما بدهند، توانایی آن را داریم که سفارشها در زمان برابر با خارجیها، قیمت و کیفیت برابر ساخته شود.
رضاییان با بیان اینکه کشتیسازی امروز کشتیسازی دیروز نیست، یادآور شد: اکنون خودباوری خوبی در حوزه ساخت کشتی به وجود آمده است.
وی درباره روند همکاری با کشورهای جهان گفت: با عمانیها وعراقی ها برای ساخت کشتی مذاکره هایی داشته ایم و آینده روشنی داریم اما در خانه نیازمند حمایت هستیم.
رضاییان از مذاکره با 15 شرکت برای استقرار در شهرک درحال ساخت صنایع دریایی با هدف تکمیل زنجیره تولید در حوزه کشتیسازی خبر داد.
در نشست مدیرعامل ایزوایکو با اصحاب رسانه، رضاییان چندین بار احساساتی شد و نتوانست به پاسخ خبرنگاران پاسخ دهد.
مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در 37 کیلومتری غرب بندرعباس با یک هزار و یکصد هکتار مساحت و 380 هکتار حوضچه آرامش و با هدف طراحی، ساخت و تعمیر انواع شناورها و همچنین طراحی، ساخت و نصب انواع سازه های فراساحلی احداث شده است.
شرکت یاد شده ، اکنون 6 شرکت وابسته به خود دارد و بخشی از سهام این هلدینگ متعلق به ایدرو است.