دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰

اعترافات 3 داعشی محبوس در عراق

سه عنصر تروریستی بازداشت‌شده در منطقه کردستان عراق در گفتگوی اختصاصی با سی‌ان‌ان، از جنایت‌هایشان گفتند.
کد خبر : ۳۳۴۵۵۳
سه عنصر تروریستی بازداشت‌شده در منطقه کردستان عراق در گفتگوی اختصاصی با سی‌ان‌ان، از جنایت‌هایشان گفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، «عبدالرحمن العزی»، عضو گروه تروریستی داعش که هم‌اکنون در زندانی واقع در منطقه کردستان عراق به‌سر می‌برد، در گفتگوی اختصاصی با این شبکه تلویزیونی، از جنایت‌هایش ابراز پشیمانی کرد.  

العزی 23 ساله می‌گوید توجیهات سرکردگان داعش برای انجام جنایت‌ها و اعمال ددمنشانه، بسیار ساده بود. وی می‌افزاید به عنوان یکی از اعضای این گروه تروریستی، موظف به اطاعت از دستورات سرکردگان و خلفای محلی داعش بود. 

العزی همچنین به شرکت در عملیات ترور یکی از اعضای ارشد پلیس ضدتروریسم عراق اعتراف کرد. وی که در این ترور به عنوان راننده حضور داشت، می‌گوید پس از کشته شدن افسر عراقی احساس غرور می‌کرده است. اما اکنون از ارتکاب آن ابراز ندامت می‌کند. 

العزی همچنین در حمله ماه اکتبر گروه تروریستی داعش به شهر کرکوک که به قتل‌عام 60 نفر انجامید، شرکت داشت. این عملیات تروریستی که در آن دو فقره حمله انتحاری نیز گزارش شده است، به اعتقاد بسیاری با هدف ممانعت از پیش‌روی نیروهای عراقی به سوی شهر موصل، مقر اصلی داعش در عراق، طراحی شده بود.    

سی‌ان‌ان علاوه بر العزی با دو نفر دیگر از اعضای بازداشت‌شده داعش گفتگو کرده است. بازجویی از این سه نفر که همگی در حمله تروریستی به کرکوک شرکت داشته‌اند، ادامه دارد. 

«لیث احمد» که 26 ساله است، پیش از تصرف شهر «حویجه» از سوی تروریست‌های داعش در سال 2004، به حرفه نجاری مشغول بود. تروریست‌ها با پیشنهاد دستمزدی قابل‌توجه به احمد بی‌سواد و فقیر وی را برای پیوستن به داعش، اغوا کردند. احمد که در زندانی در منطقه کردستان عراق به‌سر می‌برد، می‌گوید قبول این پیشنهاد بدون در نظر گرفتن عواقب آن و اعمال وحشیانه‌ای که انجام داده است، اشتباه بزرگی بود. وی می‌افزاید: قسم می‌خورم آن‌ها ما را فریب دادند. آن‌ها ما را پیاده به کرکوک آوردند و اسلحه بدستمان دادند و در مکان‌های موردنظر مستقر کردند. مسئولان کردستان عراق می‌گویند لیث احمد یکی از عاملان انتحاری و مسئول 5 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در زمان حمله به کرکوک بوده است. احمد این اتهامات را رد می‌کند و می‌گوید از پستی که به او واگذار شده بود، اطلاعی نداشته است. 

اکرم احمد 24 ساله نیز پیش از پیوستن به داعش، در مغازه تعمیرات تلفن همراه خود، مشغول به کار بود. وظیفه اکرم احمد در عملیات کرکوک، فیلمبرداری از مکان‌های مهم دولتی و ساختمان‌های امنیتی و یافتن نقاط آسیب‌پذیر برای ورود تروریست‌های داعش به شهر بوده است. بسیاری از نقاطی که اکرم احمد از آن‌ها فیلمبرداری کرده بود در عملیات ماه گذشته، مورد حمله نظامیان این گروه تروریستی قرار گرفت. وی می‌گوید: من مسئول تمامی این اتفاقات هستم. من مقصرم. من در میان نیروهای امنیتی دوستانی داشتم. 

وی اکنون به شدت از جنایت‌هایی که مرتکب شده، اظهار پشیمانی می‌کند و معتقد است عواقب اقداماتش تا پایان عمر همراه وی خواهد بود. 

برچسب ها: داعش اعتراف عراق