سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱

2 زائر افغانی به علت تصادف جان باختند

رئیس پلیس راه استان همدان از ترافیک نیمه‌سنگین در جاده‌های همدان خبر داد و افزود: امروز دو زائر افغانستانی به علت تصادف در همدان فوت شدند.
کد خبر : ۳۳۳۴۱۳
صراط: رئیس پلیس راه استان همدان از ترافیک نیمه‌سنگین در جاده‌های همدان خبر داد و افزود: امروز دو زائر افغانستانی به علت تصادف در همدان فوت شدند.

رضا عزیزی امروز در گفت‌وگو با فارس در همدان، با اشاره به اربعین حسینی و عبور زائران کربلا از همدان به سمت مرز مهران از ترافیک نیمه سنگین در محورهای استان همدان خبر داد و اظهار کرد: از 19 آبان ماه تا به امروز از ساعت 15 تا سه بامداد شاهد ترافیک نیمه سنگین در محورهای مواصلاتی همدان به سمت مرز مهران هستیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم که تا یک یا دو روز مانده به اربعین حسینی شاهد ترافیک نیمه سنگین در راه‌های استان به سمت مهران باشیم، افزود:‌ به هنگام برگشت به طور قطع شاهد ترافیک سنگینی در استان همدان خواهیم بود.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه زائران حسینی تقریباً 10 تا 15 روز مانده به اربعین حسینی کشور را به سمت عراق ترک کرده‌اند اما 2 یا 3 روز پس از اربعین می‌خواهند به کشور بازگردند، گفت: در این وضعیت ترافیک سنگینی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سازمان هواشناسی استان همدان پیش‌بینی کرده که از 29 آبان ماه دمای استان به شدت کاهش خواهد یافت، افزود:‌ زائران لباس گرم، زنجیر چرخ، جعبه کمک‌های اولیه، مواد غذایی کافی و دیگر تجهیزات ایمنی خودرو را به همراه داشته باشند.

عزیزی با بیان اینکه برخی از مسافران طریقه باز و بسته کردن زنجیر چرخ را آموزش ندیده‌اند و این در مواقع بحرانی مشکل ایجاد خواهد کرد، خواستار آموزش این نکات ایمنی شد.

وی با بیان اینکه متأسفانه هم اکنون در بحث تصادفات وضعیت خوبی حاکم نیست، از وقوع یک تصادف در ساعت 6 صبح امروز در استان خبر داد و افزود:‌ امروز یک دستگاه پژو پارس که راننده آن از استان قم و سرنشینان آن زائران افغانستانی بودند، دچار سانحه شد.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه در این تصادف 2 نفر افغانستانی فوت و 5 نفر نیز مجروح شدند، افزود: طی چند روز اخیر 5 نفر فوتی در تصادفات محورهای استان همدان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه علت تصادف سبقت غیر مجاز راننده خودروی پژو اعلام شده است، افزود: دیروز نیز یک مسافر از استان قم به علت تصادف فوت کرد.