دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۱

مراقب کلاهبرداري اينترنتي باشيد

کد خبر : ۳۳۲۴۳

به گزارش ايسنا، سرهنگ محمود پارسا افزود: با وصول پرونده‌اي تحت عنوان کلاهبرداري اينترنتي از يک شهروند زاهداني مبني بر پرداخت بدهي قبض تلفن همراه به شماره شناسه مشخص از طريق ارسال پيامک موضوع در دستور کار اين پليس قرار گرفت.

وي ادامه داد: شاکي نسبت به پرداخت قبض از طريق دستگاه خودپرداز اقدام كرده و در فاصله کوتاهي با دريافت پيامک واقعي شرکت مخابرات متوجه عدم پرداخت قبلي شده است كه با مراجعه به شرکت مخابرات مشخص مي‌شود، شناسه قبض پرداخت شده متعلق به شماره همراه اول در استاني ديگر بوده است.

سرهنگ پارسافر ادامه داد: کارشناسان اين پليس با کار تخصصي و فني پي بردند ارتکاب جرم با استفاده از شبکه اينترنت توسط شخصي در استاني ديگرصورت گرفته است.

سرپرست پليس فتا انتظامي استان سيستان و بلوچستان افزود: کلاهبرداري اينترنتي که بعضا در قالب ارسال پيامک نيز ممکن است صورت بگيرد، از جمله اقداماتي است که امروزه مورد توجه کاربران مختلف اينترنت قرار گرفته و لازم است مردم به اين موضوع توجه ويژه داشته باشند که مطالب فريبنده در پستهاي الکترونيکي آنها و سايتهاي اينترنتي و حتي ارسال پيامک‌هاي به ظاهر عادي، موجب انحراف ذهني و فريب آنها نشود و در خصوص صحت و سقم اين گونه پيامک‌ها بررسي و دقت بيشتري كند.

براساس اين گزارش؛، تلاش جهت شناسايي و دستگيري متهم ادامه دارد.