دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰

مخالفت ایتالیا با تحریم روسیه

وزیر خارجه ایتالیا در مصاحبه‌ای تصریح کرد که کشورش مخالف وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه به دلیل نقش این کشور در سوریه است.
کد خبر : ۳۲۷۹۰۶
صراط: وزیر خارجه ایتالیا در مصاحبه‌ای تصریح کرد که کشورش مخالف وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه به دلیل نقش این کشور در سوریه است.

به گزارش فارس، «پائولو جنتیلونی» وزیر امور خارجه ایتالیا روز پنجشنبه اعلام کرد مخالف ایده وضع تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل نقش این کشور در جدیدترین تحولات سوریه است.

خبرگزاری اسپوتنیک در اینباره گزارش کرد، روز چهارشنبه، یکی از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا به روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» اعلام کرد که انگلیس، فرانسه و آلمان در میان کشورهایی هستند که به تحریم 12 مقام ارشد روس و 20 مقام اجرایی دولت سوریه به دلیل آنچه که بدتر شدن اوضاع انسانی در شهر حلب نامیدند، فکر می‌کنند.

جنتیلونی به شبکه رادیویی «آنچیو» گفت: «ما از پیشنهادات شنیده شده درباره وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه متقاعد نشدیم. ما نباید از این ایده شروع کنیم که اتحادیه اروپا یک تقویت‌کننده تحریم است و اینکه تحریم‌ها می‌تواند تمامی مشکلات را رفع کند».

وزیر خارجه ایتالیا تأکید کرد که رم به این ایده پایبند است که مسکو می‌تواند نقش مثبتی را در حل بحران سوریه ایفا کند و بر اهمیت جامع یک راه‌حل سیاسی در سوریه تأکید کرد و خواستار آتش‌بس در حلب شد.

سوریه از سال 2011 درگیر یک جنگ داخلی است و دولت این کشور با گروههای معارض مسلح و همچنین تروریست‌هایی چون جبهه‌النصره و داعش در جنگ است.