دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱

تحصن کارگران شهرداری در اعتراض به عدم دریافت 6 ماه حقوق

بیش از 120 نفر از کارگران شهرداری بیجار بعد از تحمل مشقات فراوان اعتراض به مطالبات و حقوق معوقه طی 6 ماه گذشته و اعتصاب را آخرین گزینه اجباری پیش روی خود دیدند و در تحصنی خواستار مطالبه حقوق معوقه خود شدند.
کد خبر : ۳۲۶۵۰۰
صراط: بیش از 120 نفر از کارگران شهرداری بیجار بعد از تحمل مشقات فراوان اعتراض به مطالبات و حقوق معوقه طی 6 ماه گذشته و اعتصاب را آخرین گزینه اجباری پیش روی خود دیدند و در تحصنی خواستار مطالبه حقوق معوقه خود شدند.

به گزارش فارس از بیجار، ظهر امروز بیش از 120 نفر از کارگران شهرداری بیجار در اعتراض به مطالبات و حقوق معوقه 6 ماه گذشته، تحصن کردند.

جمع کثیری از کارگران و پرسنل شهرداری با تحصن در پارکینگ شهرداری، خواستار پرداخت مطالبات معوق خود شدند و از انجام وظایف خود از جمله پاکسازی سطح شهر و جمع‌آوری زباله‌ به نشان اعتراض به عدم پرداخت حقوق 6 ماه خود سر باز زدند.

وجود مشکلات عدیده مالی که شهردار فعلی بیجار آن را محصول اهمال شهرداران گذشته و ارثیه بد یمن برای شهرداری می‌داند، موجب شده ‌است تا این نهاد خدماتی و عمرانی و مردمی با مشکلات بسیاری مواجه شود.

در حالی امروز شاهد این تحصن اعتراض‌آمیز هستیم که شورای اسلامی شهر به جای کمک و یاری به شهردار برای حل مشکلات فعلی طی 9 ماه گذشته، هشت بار طرح استیضاح شهردار را مطرح کرده است.

و شاهد عینی این مدعا کارگری از کارگران شهرداری است که در گفت‌و گو تلفنی گفت: رئیس شورای اسلامی با حضور در جمع تحصن کارگران با مشاهده جمعیت کثیر از نیروهای شهرداری با اینکه وعده بازگشت خود را به محل تحصن داد فرار را برقرار ترجیح داد و دیگر به جمع کارگران متحصن باز نگشت.

یکی از کارگران متحصن شهرداری گفت: شورا شهر بیجار بداند که استیضاح شهردار برای آنها نان و آب و حقوق معوقه 6 ماه نمی‌شود.

وی گفت: ما و تمام نیروهای شهرداری بیجار در حال انجام وظایف هستیم و اگر شورای شهر و شهردار به جای تقابل باهم در تعاملی سازنده باشند و کمر همت به رفع مشکلات مالی کارگران و نیروهای شهرداری ببندند قطعا این خدمات افزون‌تر و با انگیزه‌ای بیشتر صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است شهردار بیجار در این تحصن به کارگران و نیروهای شهرداری وعده پرداخت 2 ماه از حقوق معوقه را قبل از عاشورا و تاسوعای حسینی داد.