صراط: «اپل» قصد دارد خودروساز بریتانیایی، گروه تکنولوژی مکلارن را خریداری کند و بنابر گزارش جدیدی که در «فایننشال تایمز» منتشر شده، مذاکرات در این زمینه در جریان است. یکی از گزینههای احتمالی، یک سرمایهگذاری استراتژیک برای اپل است و این در حالی است که برخی منابع دیگر، از صحبتها در مورد انتقال مالکیت نیز خبر میدهند.
به گزارش پدال، مکلارن یک سازنده سوپرماشین است که یک تیم مسابقه بریتانیایی در فرمول یک نیز دارد. قیمت گروه تکنولوژی مکلارن بین یک تا 1.5 میلیارد پوند تخمین زده میشود. امّا مطابق آخرین گزارشها و آماری که در دسترس عموم قرار گرفته، درآمد این شرکت به میزان 22.6 میلیون پوند نسبت به درآمد 265 میلیون پوندی آن در سال ۲۰۱۴ کم شده است.
طبیعتاً خبرهای مربوط به گفتگوهای مکلارن و اپل، دوباره به گمانهزنیها در مورد اهداف و برنامهریزی این کمپانی سازنده محصولات کامپیوتری و آیفون برای صنعت اتومبیل دامن میزند. اپل در حال حاضر یک بخش ویژه خودرو موسوم به «پروژه تیتان» دارد، امّا هرگز تاکنون فعالیت این بخش ار در زمینه ساخت یک خودروی الکتریکی یا نرمافزار خودران تأیید نکرده است.
مطابق برخی گزارشها، اپل اخیراً به جای دنبال کردن فرآیندهای تولید خودرو، بیشتر بر روی نرمافزار خودران تمرکز دارد. با این وجود، هسته اصلی قدرت «اپل» از طراحی، مدیریت زنجیره تولید و فرآیندهای ساخت نشأت میگیرد و بنابراین و به احتمال فراوان، اگر اپل بخواهد بر روی یک خودرو کار کند، حتماً همانند «آیفون»، طراحی هر دو جنبه سختافزاری و نرمافزاری آن را درنظر خواهد گرفت.
خرید مکلارن یا سرمایهگذاری در آن، مجموعهای از تکنولوژیهای مسابقهای را در کنار یک تیم برجسته مهندسی در اختیار اپل قرار میدهد. علاوه بر این، مکلارن برخی اختراعات با ارزش را، بهویژه در زمینه متریالهای با تکنولوژی سطح بالا مانند فیبر کربن و آلومینیوم به نام خود ثبت کرده است.
اپل البته قبلاً نیز سابقه سرمایهگذاری در حوزه حملونقل را داشته است. در همین سال جاری میلادی، این کمپانی مبلغ یک میلیارد دلار در شرکت حملونقل چینی «دیدی چاکسینگ» سرمایهگذاری کرده است.
به گزارش پدال، مکلارن یک سازنده سوپرماشین است که یک تیم مسابقه بریتانیایی در فرمول یک نیز دارد. قیمت گروه تکنولوژی مکلارن بین یک تا 1.5 میلیارد پوند تخمین زده میشود. امّا مطابق آخرین گزارشها و آماری که در دسترس عموم قرار گرفته، درآمد این شرکت به میزان 22.6 میلیون پوند نسبت به درآمد 265 میلیون پوندی آن در سال ۲۰۱۴ کم شده است.
طبیعتاً خبرهای مربوط به گفتگوهای مکلارن و اپل، دوباره به گمانهزنیها در مورد اهداف و برنامهریزی این کمپانی سازنده محصولات کامپیوتری و آیفون برای صنعت اتومبیل دامن میزند. اپل در حال حاضر یک بخش ویژه خودرو موسوم به «پروژه تیتان» دارد، امّا هرگز تاکنون فعالیت این بخش ار در زمینه ساخت یک خودروی الکتریکی یا نرمافزار خودران تأیید نکرده است.
مطابق برخی گزارشها، اپل اخیراً به جای دنبال کردن فرآیندهای تولید خودرو، بیشتر بر روی نرمافزار خودران تمرکز دارد. با این وجود، هسته اصلی قدرت «اپل» از طراحی، مدیریت زنجیره تولید و فرآیندهای ساخت نشأت میگیرد و بنابراین و به احتمال فراوان، اگر اپل بخواهد بر روی یک خودرو کار کند، حتماً همانند «آیفون»، طراحی هر دو جنبه سختافزاری و نرمافزاری آن را درنظر خواهد گرفت.
خرید مکلارن یا سرمایهگذاری در آن، مجموعهای از تکنولوژیهای مسابقهای را در کنار یک تیم برجسته مهندسی در اختیار اپل قرار میدهد. علاوه بر این، مکلارن برخی اختراعات با ارزش را، بهویژه در زمینه متریالهای با تکنولوژی سطح بالا مانند فیبر کربن و آلومینیوم به نام خود ثبت کرده است.
اپل البته قبلاً نیز سابقه سرمایهگذاری در حوزه حملونقل را داشته است. در همین سال جاری میلادی، این کمپانی مبلغ یک میلیارد دلار در شرکت حملونقل چینی «دیدی چاکسینگ» سرمایهگذاری کرده است.