سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۷
علي قاسمي

وقتی دشمن به انقلاب رنگی اعتراف می‌نماید

کد خبر : ۳۱۸۷۶
 قرن بیست و یکم شاهد بروز تحولات جدیدی در عرصه سیاست است که شکل‌گیری برخی از تحولات بر آمده از عزم و اراده ملت‌های منطقه و بیداری اسلامی‌ قابل ارزیابی می‌باشد و عمده تلاش‌های دیگر از سوی سران قدرت‌های استکباری برای تغییر در نظام‌هایی است که در رویارویی با اهداف امپریالیستی دنیای غرب قرار گرفته شکل می‌گیرد.قرن بیست و یکم شاهد بروز تحولات جدیدی در عرصه سیاست است که شکل‌گیری برخی از تحولات بر آمده از عزم و اراده ملت‌های منطقه و بیداری اسلامی‌ قابل ارزیابی می‌باشد و عمده تلاش‌های دیگر از سوی سران قدرت‌های استکباری برای تغییر در نظام‌هایی است که در رویارویی با اهداف امپریالیستی دنیای غرب قرار گرفته شکل می‌گیرد.
در همین راستا یکی از این تحولات قابل بررسی، بروز پدیده انقلاب‌های رنگی یا مخملی است که در دهه پایانی قرن بیستم و از کشورهای اروپای شرقی همچون چکسلواکی و رومانی آغاز و در دهه نخست قرن بیست و یکم به جمهوری استقلال یافته شوروی سابق همچون گرجستان و قرقیزستان تسری می‌یابد. این تحول همچنانکه از عنوان آن پیداست بر رویکردی نرم و شیوه‌ای آرام برای تغییر حکومت و حکمرانان تأكيد دارد و از این‌رو، راهرو نوینی درعرصه تغییر رژیم‌ها به شمار می‌رود.
بنابراين موفقیت این شیوه در جوامع مذکور، این گمانه را در میان برخی استراتژیک‌های نومحافظ کار امریکایی و بعضی گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی‌ تقویت نمود که بهترین شیوه تغییر جمهوری اسلامی، بهره‌گیری از همین راهبرد، یعنی برپایی انقلاب رنگی است؛ چرا که دشمنان انقلاب اسلامی‌ در طول ۳۳ سال از عمر انقلاب اسلامی‌ با شکست در برخورد سخت در برابر عزم و اراده ملت ایران روبه‌رور گردیده، بنابراين با تغییر رویه و ایجاد رویکرد نبرد ناهمگون، واقعیت جنگ نرم را در منصه ظهور قرار داده و در طرحی هدفمند از سوی سازمان‌های جاسوسی غرب و حمایت مثلث امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی حوادث و فتنه انگیزی‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوری را با هدف ایجاد انقلاب رنگی و براندازی نظام اسلامی ‌ایجاد نمودند.
از این رو در اقدامی‌ همسو، اپوزیسیون جمهوري اسلامي ايران در داخل و خارج و نومحافظه‌کاران امریکایی درتداوم این فرایند، سودای براندازی نظام جمهوری اسلامی‌ را از طریق انقلاب رنگی دنبال می‌نموده و همه فعالیت سران فتنه در داخل کشور در راستای تکمیل پازل ایران‌ستیزانه غرب صورت می‌گرفت. از این رو اشاره به برنامه هدفمند غرب برای ایجاد انقلاب رنگی در کشور از همان ابتدای شکل‌گیری فتنه‌انگیزی‌های دشمنان انقلاب اسلامی ‌از سوی همه دلسوزان نظام اسلامی ‌صورت گرفت؛ لیکن اشاره به این واقعیت یعنی برنامه‌ریزی دشمن برای انقلاب رنگی در حوادث بعد از انتخابات در ایران، در آن مقطع زمانی از سوی افراد نواندیش یا روشنفکران کج‌اندیش، موضوعی خام و تصوری همراه با ابهام ترسیم می‌شد و اظهارات دلسوزان نظام اسلامی ‌را بزرگ‌نمایی و تهدیدنمایی از شرایط و رفتارهای سیاسی و دموکراتیک تبیین می‌نمودند.
بنابراين در شرایط کنونی گذر از شرایط فتنه و همچنین اعتراف از سوی رسانه‌های وابسته به دولت ایالات متحده، نه تنها واقعیت کوتاه‌بینی و عدم ترسیم صحیح وقایع پیرامونی از سوی این افراد را بیش از پیش رسوا می‌نماید، بلکه به عنوان جوابی گویا و روشن به افرادی است که با ادعای دگراندیشی، چشم خود را بر خیانت دشمنان ملت و کشور عزیزمان ایران بسته‌اند و بعضاً در همنوایی با این افراد فضای فتنه‌انگیزی را ملتهب‌تر می‌نمودند. چرا که سایت رادیو فردا ارگان رسمي سازمان سيا در ادامه اعترافات خود اخیراً به این موضوع یعنی اجرای انقلاب رنگی در ایران اعتراف و در تحلیلی عنوان نموده: براندازي جمهوري اسلامي از طريق انقلاب رنگي، حمله نظامي يا تركيبي از اين دو امكان ندارد. درواقع سايت راديو فردا در تحليل خود عنوان می‌نماید: مدل انقلاب رنگي نيز در ايران به زودي قابل تكرار نيست. چرا که جنبش سبز، انقلاب رنگي به انجام نارسيده بود و حكومت چشم‌هايش باز شده است. این اعتراف رادیو فردا در حالی ادامه می‌یابد که در ادامه اين تحليل آمده است: رهبر فرزانه انقلاب در اوج فتنه آشوبگران تأكيد‌ كرده بودند مستكبران به عبث مي‌كوشند از آشوبگري، كاريكاتور انقلاب بسازند حال آن كه ملت ايران خود، انقلابي هستند و مقابل تحركات دشمن ايستاده‌اند.
در واقع این اعترافات در خصوص شکل‌گیری پیچیده‌ترین فتنه یعنی اجرای انقلاب رنگی و فتنه‌انگیزی‌های ۸ ماهه دشمن که به تعبیر رهبر معظم انقلاب پیچیده‌ترین اقدام دشمنان انقلاب اسلامی ‌از ابتدای شکل‌گیری نهضت و تشکیل جمهوری اسلامی‌ قابل ارزیابی می‌باشد، موضوعی تازه نبوده که در دو سال اخیر بعد از جریان فتنه ۸۸ اشاره می‌گردد، بلکه آنچه بیش از پیش حائز اهمیت می‌باشد، واقعیتی است که برابر اظهارات رسانه‌ها و بوق‌‌های تبلیغاتی غرب به آن اذعان می‌گردد.
در واقع اعتراف سایت رادیو فردا حاکی از شکست غرب در اجرای سناریوهای مختلف خود در عرصه نبرد سخت و جنگ نرم می‌باشد که در این روزها با ادامه شکست سیاست‌های غرب در منطقه این واقعیت را دوچندان نموده است؛ بنابراين در شرایط کنونی یکی از ضروری‌ترین توصیه‌های انقلابی و سیاسی، تأكيد رهبر فرزانه انقلاب قلمداد می‌گردد که حضور دشمن را در هر برهه از زمان هشدار داده و توطئه‌آفرینی و برنامه‌ریزی بلند مدت دشمن را به تصویر می‌کشانند. چرا که غرب و سران دنیای اومانیستی و امپریالیستی از دشمنی خود با نظام اسلامی‌کوتاه نیامده و اشاره به این واقعیت از جمله مباحثی است که حفظ هوشیاری و بیداری ملت ایران را به دنبال خواهد داشت.
چرا که برابر اذعان تحلیل سایت رادیو فردا، دشمنان انقلاب اسلامی ‌از اجرای طرح انقلاب رنگی در ایران ناکام مانده و استمرار آن را نیز غیرواقعی می‌دانند. بنابراين ضرورت بصیرت و بیداری نیاز هر روز جامعه قلمداد می‌گردد تا در برابر هرگونه فتنه و جریان انحرافی، خنثی‌سازی تهدیدات دشمن را به ارمغان آورد.
علي قاسمي