سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

واکنش روسیه به ادعایی درباره کودک 5 ساله سوری

وزارت دفاع روسیه در پی انتشار تصویر دردناک کودک سوری به نام «عمران» ضمن تکذیب حمله هوایی جنگنده های این کشور به محل سکونت این کودک 5 ساله اعلام کرد که که این حادثه تنها بخشی از تراژدی حلب است که تروریست ها روزانه خلق می کنند.
کد خبر : ۳۱۸۲۳۳
صراط: وزارت دفاع روسیه در پی انتشار تصویر دردناک کودک سوری به نام «عمران» ضمن تکذیب حمله هوایی جنگنده های این کشور به محل سکونت این کودک 5 ساله اعلام کرد که که این حادثه تنها بخشی از تراژدی حلب است که تروریست ها روزانه خلق می کنند.

به گزارش میزان، به نقل از «راشاتودی»، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای ادعا برخی رسانه های عربی و غربی که این کشور را متهم به بمباران مناطق غیرنظامی در حلب کرده بودند رد کرد.
 
ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما با گرفتاری سختی روبرو هستیم که تروریست ها در مناطق شرقی حلب کودکان  بی گناه و شهروندان عادی را  گروگان خود کرده اند و این حقیقتا یک تراژدی است.
 
وی رسانه های غربی را به «استفاده ریاکارانه از صحنه هایی از این تراژدی به عنوان اقدامی برای تبلیغات ضد روسی خود» متهم کرد و این کار را «بی اخلاقی» نامید.
 
سخنگوی وزارت دفاع روسیه اضافه کرد که چیزی که رسانه های غربی درباره منطقه «قطریجی» نادیده می گیرند این است که این منطقه در نزدیکی یکی از کریدورهای انسان دوستانه ای است که دولت روسیه در راستای مأموریت انسان دوستانه خود آنها را برای خروج شهروندان عادی شهر احداث کرده است.
 
وی افزود: گروه های انسان دوستانه روسیه روزانه گزارش هایی از حمله تروریستها به مردم عادی با استفاده از سلاحهای سبک اعلام می کنند تا از ورود کمکهای درمانی و هر نوع کمک دیگر به این مناطق جلوگیری کنند.
 
ایگور کوناشنکوف همچنین در رد ادعای رسانه های غربی که زخمی شدن این کودک نتیجه حمله هوایی جنگنده های روسی است اظهار داشت: نوع و جنس آوار باقی مانده که رسانه های غربی هنگام نجات این کودک زخمی به نمایش گذاشتند نشان می دهد که شیشه های پنجره یک ساختمان نزدیک به محل کاملا سالم هستند که نشان دهنده این است اگر هم حمله صورت گرفته حمله هوایی نبوده است بلکه با استفاده از شلیک توپخانه ای کپسول های گاز خانگی بوده که تروریست ها به علت کمبود تجهیزات نظامی  روزانه از آن استفاده می  کنند.