چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۰

تيشه صهيونيست‌ها به ريشه خود

شروع قيام‌هاي اسلامي- مردمي در خاورميانه و شمال آفريقا هيچ جماعتي را به اندازه صهيونيست‌ها به وحشت نينداخته.
کد خبر : ۳۱۷۷۶
 فروپاشي حكومت مصر مصداق بارز وحشت براي صهيونيست‌ بود، به صورتي كه بعد از فروپاشي حكومت مبارك، رئيس‌جمهور امريكا سخن از تشكيل كشور مستقل فلسطيني در سرزمين‌هاي اشغالي ۱۹۶۷ به زبان آورد و اخيراً نيز زمزمه‌ اعلام كشور مستقل فلسطيني كم‌كم به گوش مي‌رسد. در اين ميان صهيونيست‌ها تلاش كردند با برقراري ارتباط با حاكمان نظامي مصر و كنگره امريكا قدري از اضطراب خود را كاهش دهند. صهيونيست‌‌ها‌ كه با همه وجود مواظب حفظ رابطه خود با مصر بودند در يك بي‌تدبيري آشكار چند سرباز مصري را در صحراي سينا به قتل رساندند تا ملت مصر كه در حال عبور از حاكمان نظامي هستند مركز تمركز و تجمع خود را از ميدان التحرير به مقابل سفارت اين رژيم در قاهره منتقل نمايند. تجمع بزرگ مصريان در مقابل سفارت اسرائيل و پايين كشيدن پرچم آنان و فرار سفير اشغالگران نشان داد كه صهيونيست‌‌ها خود اولين كساني هستند كه حساسيت منفي مردم مصر را به سمت خويش كليد زدند.
به صورتي كه براي اولين‌بار مردم مصر با حساسيت ويژه‌اي روز قدس را نيز در مقابل سفارت اين رژيم برگزار كردند. واكنش ملت مصر به قتل سربازان خود چنان كوبنده بود كه روزنامه‌ هاآرتص نوشت: «حمايت وزير جنگ اسرائيل در درگيري اخير با نظاميان مصري استراتژيك‌ترين توافقنامه امنيتي تل‌آويو (كمپ ديويد) را در خطر نابودي قرار داده است.» صهيونيست‌ها كه بسان مار زخمي مي‌مانند، در آستانه روز قدس با حمله چندباره به غزه و شهيد و زخمي كردن تعدادي از فلسطينيان عملاً به شكوه و عظمت روز قدس امسال افزودند به طوري كه به‌رغم ممنوعيت تجمع در كشور آذربايجان، مردم اين كشور نيز براي اولين بار روز قدس را در مقابل سفارت اين رژيم‌ گرامي‌ داشتند.
روز قدس امسال در عراق، بحرين، مالزي، مصر و ديگر كشور‌هاي اسلامي حال و هواي ديگري داشت و به‌‌رغم خواست حاكمان وابسته كه برپايي روز قدس همزمان با قيام‌هاي مردمي را عملي در راستاي اثبات تأثير‌پذيري از امام و انقلاب اسلامي نمي‌دانند، حركت‌هاي مردمي بوي امام و انقلاب اسلامي را به مشام رساند. از همين رو است كه نخست‌وزير اين رژيم در كنگره امريكا رسماً نگراني خود را از تكرار آنچه وي در ۱۹۷۹ در تهران مي‌داند اعلام مي‌دارد و مي‌گويد ايران از زلزله‌اي كه از افغانستان تا مراكزش را در بر گرفته است، در حال بهره‌برداري است. نتيجه اينكه اكنون معلوم شد كه توأم شدن شدت عمل نظامي صهيونيست‌ها در سرزمين‌‌هاي اشغالي با قيام‌هاي مردمي در جهان عرب مي‌تواند سنتزي را عليه آنان آغاز كند و تيغ انقلابيون نه تنها شعاع حاكمان مستبد را در خود جاي دهد بلكه به صورت همزمان صهيونيست‌ها را نيز نشانه رود. تا ديروز ملت‌هاي مسلمان و خصوصاً ملت مصر شاهد ريختن خون بي‌گناهان در غزه بودند و در قبال آن نمي‌توانستند حركتي انجام دهند. امروز و در بهار آزادي هر حركت صهيونيست‌ها مي‌تواند شعله خشم انقلابي مردمي را به سوي سرزمين‌هاي اشغالي شعله‌ور نمايد. امروز ملت مصر در حال عبور از حاكمان نظامي است و اين عبور همزمان با فرياد حمايت آنان از ملت فلسطين انجام مي‌شود، بنابر اين آينده آشفته صهيونيست‌ها ريشه در اقدامات جنون‌آميز خود آنان دارد و اكنون كه ناكارآمدي اين رژيم در عرصه ‌داخلي هم به اثبات رسيده است و صد‌ها هزار صهيونيست هر روز به خيابان‌ها مي‌‌آيند و همزماني آن با آمادگي براي اعلام كشور مستقل فلسطيني زخم اين رژيم را كاري‌تر كرده است و اميد به نابودي اسد در سوريه نيز براي اين رژيم حاصلي نداشت. بنابر اين بازنده اصلي آينده تحولات منطقه رژيم اشغالگر قدس است، اما تفاوت رفتار‌هاي امروز و ديروز اين رژيم به ميزان و حجم واكنش ملت‌هاي آزاد شده بستگي دارد. امروز واقعاً ملت فلسطين تنها نيست و اقدامات صهيونيست‌ها مؤثر‌ترين عامل در اين پيوستگي و همبستگي است. آنان مشغول كندن گور خود هستند.
عبدالله گنجي