سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

نامه تند دانشجویان زنجان به روحانی

طرز برخورد با جنبش دانشجویی که دلسوزانه به مصالح کشور فکر می‌کند در شأن ریاست جمهور کشوری که با انقلاب اسلامی و با آرمان آزادی بر سر قدرت آمده است، نیست.
کد خبر : ۳۱۶۲۹۵
صراط: انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه سراسری زنجان در نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهور آورده است: طرز برخورد با جنبش دانشجویی که دلسوزانه به مصالح کشور فکر می‌کند در شأن ریاست جمهور کشوری که با انقلاب اسلامی و با آرمان آزادی بر سر قدرت آمده است، نیست.

به گزارش فارس، در نامه سرگشاده انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه سراسری زنجان به رئیس جمهور که نسخه‌ای از آن به دفتر خبرگزاری فارس در زنجان ارسال شده چنین آمده است: خدایا به تو پناه می‌برم از استبداد رای و عجله در تصمیم‌گیری و تقدم نفع شخصی و گروهی به منافع مردم.

همچنین به تو پناه می‌برم از بستن دهان منتقدان و رقیبان. یاری‌ام کن بنده مخلصی برای تو و خادم لایقی برای تو باشم و فراموش نکنم آنچه بر پیشینیان رفته است.

بسیاری از سؤالات، اشکالات، ایرادها و نقدها گاهی ممکن است که ظاهر آن ظاهر زیبایی نباشد و حتی گاهی استماع آن برای ما کمی سخت باشد، اما جوانی که دارای سوال و اشکال است نه در حوزه‌ علمیه رشد و نمو کرده و نه گوش و چشمش بر روی سؤال‌ها، نقدها و مسائل مختلفی که در جهان مطرح است بسته است، بنابراین باید این سؤالات و اشکالات را با حسن نیت مطرح کنیم و با آن برخورد کنیم.

وقتی از تلویزیون این سخنان شما ریاست محترم جمهور را می‌شنیدم دلمان خوش و گرم به این بود که رئیس دولت راست‌گویان در برابر انتقادات سخت و برای جنبش دانشجویی که در تمام دوران بنا به اقتضای سن و شرایط همیشه شمشیر انتقاد را برای مصالح کشورش از نیام بیرون کشیده است، سرخم خواهد کرد و برخورد نرم و صحیح همراه با نگاهی پدرانه به این جنبش خواهد داشت.

اما با گذشت چند دوره‌ای عدم صدق این موضوع برایمان روشن شد و دیدیم چه مظلومانه و چه غریبانه دوستانمان در سنگر جنبش دانشجویی دانشگاه بین‌المللی قزوین برای تعدادی علامت تعجب به دادگاه کشیده شدند قلبمان به رنج و درد آمد و از اندوه این غم دست به قلم شدیم تا کمی از اندوه خود بکاهیم
آقای رئیس جمهور این نوع طرز برخورد با جنبش دانشجویی که الحق دلسوزانه به مصالح کشور فکر می‌کند در شأن ریاست جمهور کشوری که با انقلاب اسلامی و با آرمان آزادی بر سر قدرت آمده است نیست.

لازم است حضرت عالی در این دوران باقی‌مانده چاره‌ای اندیشیده و دست از بستن دهان مخالفان برداشته و دستورات لازم را برای انصراف از شکایت فرماندار قزوین و معاونت فرهنگی دانشگاه بین‌المللی قزوین را صادر کرده و خاطیان را از سمت خود برکنار کنید، چرا که از این حرکت بویی جز چیدن بادمجان دور قاب توسط این آقایان استنباط نمی‌شود.

باشد که این توصیه‌ و نصایح دیرهنگام در سال آخر دولت موثر باشد و چند صباح باقی‌مانده درخت تنومند آزادی دیگر بر تنه‌اش زخم نخورد و جنبش دانشجویی همانند گذشته بر مسیر صالحش بدون ترمزهای این چنین حرکت کند.

والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته

انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه سراسری زنجان