سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۷

هکرها نشنال جغرافی و تلگراف را هک کردند

گروهی از هکرها با تاکید بر اینکه عملیات هکری آنها یک اقدام جنایتکارانه نیست، بسیاری از سایتها به ویژه سایتهای خبری از جمله نشنال جغرافی و تلگراف را هک کردند.
کد خبر : ۳۱۶۱۹

به گزارش صراط نیوز به نقل از مهر، این گروه هکری که Turk Guvenligi نام دارد یکشنبه شب سایتهای شرکت "ایسر"، روزنامه "تلگراف"، وودافن، نشنال جغرافی و سایت خبری "رجیستر" را هک کردند و کاربران این سایتها را در معرض خطر سرقت رمزعبور، ایمیل و سایر اطلاعات شخصی قرار دادند.

کاربرانی که شب گذشته به این وب سایتها مراجعه کردند با صفحه سیاهی روبه رو شدند که روی آن پیغامی از گروه هکری Turk Guvenligi منتشر شده بود.

در این پیغام آمده بود: h۴ck۱n۹ is not a cr۱m۳ در این مفهوم که این عملیات هکری یک عملیات جنایتکارانه نیست.

در حقیقت این گروه در این اقدام خود تنها "سیستم نام دامنه" (DNS) حمله کرده اند و بنابراین خود سایتها بدون آلودگی باقیمانده اند. DNS مسیری است که کاربران را به وب سایت هدایت می کند.

سایت هک شده روزنامه تلگراف

این گروه در ماه آگوست به سایت مایکروسافت در بزریل و شرکت دل در کره جنوبی نیز حمله کرده بودند.

براساس گزارش گاردین، زمانی که کاربر یک آدرس برای مثال telegraph.co.uk را تایپ می کند این درخواست اول به سرور DNS ارسال می شود. سپس این DNS آدرس را که برای انسان قابل خواندن است به یک کد قابل خواندن برای رایانه ترجمه می کند.

برای مثال، در مورد سایت روزنامه تلگراف، این آدرس به عدد ۲۱۳.۱۵۵.۱۵۴.۱۱۳ تبدیل می شود و تحت کنترل سازمان "آکامای" قرار می گیرد.

اکنون هکرها در این عملیات، پایگاه اطلاعاتی DNS را که یک شرکت سایت خود را با آن در سیستم "ثبت نام دامنه" ثبت کرده است هک کرده اند.