سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

همسر سابق مهاجم نیس آزاد شد

با گذشت حدود 4 روز از وقوع حمله تروریستی مرگبار در شهر نیس فرانسه، منابع قضایی فرانسه از آزادی همسر سابق بوهلال و ادامه بازجویی از 6 مظنون بازداشت شده در ارتباط با این حمله خبر دادند.
کد خبر : ۳۱۱۱۴۷

صراط: چهار روز پیش حمله تروریستی مرگباری در شهر نیس در جنوب فرانسه به وقوع پیوست که طی آن یکی از اعضای تونسی‌الاصل گروه تروریستی داعش به نام «محمد الحویج بوهلال» همزمان با سالروز جشن ملی فرانسه با کامیونی مملو از اسلحه و نارنجک به مردم در شهر نیس فرانسه حمله کرد. این حمله به مرگ دستکم 84 نفر منجر شد. 

در پی وقوع این حمله منابع قضایی فرانسه روز شنبه از بازداشت 5 نفر شامل همسر سابق عامل و مجری این حمله و 4 نفر از نزدیکان وی خبر دادند و دیروز یکشنبه نیز از یازداشت یک زن و مرد دیگر در ارتباط با این حمله تروریستی خبر دادند.

منابع پلیس فرانسه پس از دستگیری همسر سابق بوهلال اعلام کردند که تیم تحقیق پلیس قضایی فرانسه با هدف پی بردن به انگیزه‌های این مرد 31 ساله از انجام این حمله و اینکه آیا وی در اجرای این حمله از کمک همدست یا همدستانی بهره برده، همسر سابق وی را مورد بازجویی قرار داده است.

در زیر به آخرین اخبار مربوط به این حمله تروریستی می‌پردازیم:

* آزادی همسر سابق بوهلال پس از 48 ساعت بازداشت

بنابر اعلام یک منبع قضایی فرانسه، همسر سابق «محمد الحویج بوهلال» روز یکشنبه پس از 48 ساعت بازجویی و بازداشت نهایتا آزاد شد.

طبق گفته یک منبع نزدیک به پرونده تحقیق در خصوص حمله تروریستی نیس، در جریان بازجویی‌ها از همسر سابق بوهلال هیچ اتهامی متوجه وی نشده است.

همسر سابق بوهلال از صبح روز جمعه گذشته یعنی ساعاتی پس از وقوع حمله تحت بازجویی قرار داشت و آزادی وی در حالیست که 6 نفر دیگر شامل 5 مرد و یک زن همچنان در ارتباط با این حمله مرگبار در بازداشت به سر می‌برند و تحت بازجویی قرار دارند.