سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۴

علت انتخاب نكونام به كاپيتانی تيم ملي

يكي از نكات مهم ديدار شب گذشته تيم ملي فوتبال ايران برابر اندونزي بسته شدن بازوبند كاپيتاني بر دستان جواد نكونام در حضور علي كريمي و فرهاد مجيدي بود.
کد خبر : ۳۰۹۹۷

به گزارش صراط نیوز به نقل از فردا، همیشه دو اصل برای کاپیتانی مطرح بوده که جواد نکونام هیچ کدام از آنها را برای کاپیتانی ندارد.

از همين رو معمولا بازوبند را قدیمی ترین بازیکن تیم ملی يا كسي كه زودتر از سایر ملی پوشان به تیم ملی دعوت شده بود بر بازو مي بست. بر اين اساس بازوبند کاپیتانی باید بر بازوی فرهاد مجیدی بسته شود که زودتر از سایر ملی پوشان این دوره به تیم ملی دعوت شده است. شاید روزگاری که فرهاد مجیدی به تیم ملی دعوت شد برخی از این بازیکنان فعلي هنوز فوتبال خود را شروع نکرده بودند.

تعداد بازی ملی ملاک بعدی كاپيتاني در تیم ملی است که در این شرایط هم تعداد بازی علی کریمی بیشتر از جواد نکونام است و اگر فاکتور تعداد بازی ملی رعایت شود علی کریمی بايد کاپیتان تیم ملی باشد.

به همين دليل آنچه كه باعث شده كرش بازوبند را به نكونام تقديم كند اين دليل است كه مجيدي و كريمي در مقطع كوتاهي همراه تيم ملي فوتبال كشورمان خواهند بود و به دليل سن بالايشان نمي توانند تا جام جهاني 2014 در تيم ملي بمانند. از همين رو نكونام كه بعد از اين دونفر سابقه بيشتري دارد و سن وي نيز به گونه اي است كه تا جام جهاني مي تواند همراه تيم ملي باشد، كرش را مجاب كرد تا از همين حالا به فكر آينده باشد.

بنابر اين گزارش آنچه با توجه به حضور علي كريمي مي تواند حواشي زيادي را توليد كند. كرش در جمع خبرنگاران اعلام كرد جواد نكونام كاپيتان اول تيم اوست و ديگر مايل نيست در اين خصوص صحبت كند. او با این کار قاعده و عرفی که در تیم ملی سال‌های سال رعایت می شد را به‌هم زد.