سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷

تشویق نماینده مبارکه در صحن مجلس

زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی تذکری را در رابطه با نحوه‌ی رای گیری آرای مخفی برای عضویت نمایندگان در کمیسیونها مطرح کرد که با تشویق تعداد دیگری از نمایندگان مواجه شد.
کد خبر : ۳۰۴۹۴۵
صراط: زهرا سعیدی در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس با انتقاد از نحوه انتخاب اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس گفت که برخی روسای شعب در آرای خود اعمال نظر شخصی کرده و قسم خود را شکسته‌اند.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: استاد شهید مطهری عدالت را دادن حق صاحبان استحقاق بدون هیچ  تبعیضی به آن‌ها دانسته اند. طبق ماده 40 آیین نامه داخلی مجلس که همه ما برای عمل به آن سوگند یاد کرده ایم، ‌تخصص، تجربه و سابقه عضویت در کمیسیون ها باید برای انتخاب افراد در کمیسیون ها مدنظر قرار گیرد.

وی افزود:‌ دکترای نفت از حضور در کمیسیون انرژی جامانده و من با دو فوق لیسانس صنایع، تجربه، تخصص، مقالات، ‌اختراع و منطقه صنعتی ام از کمیسیون صنایع جا مانده ام. طبق تبصره یک ماده 41 آیین نامه نمایندگان مذکور حق شرکت در جلسه برای دفاع از پیشنهاد خود را دارند اما رای گیری بدون حضور آن‌ها صورت می گیرد و مفاد این تبصره شامل روسای شعب نیز هست. در حالیکه روسای شعب دیروز در جلسه حضور داشتند. لااقل اجازه دفاع به ما می دادند.

این  نماینده مجلس خاطر نشان کرد: از رئیس و هیأت رئیسه می‌خواهیم به این موضوع رسیدگی کنند چرا که برخی  روسای شعب اعمال نظر شخصی کرده و قسم خود را شکسته اند.

علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: آیین نامه طبق روال خود اجرا شده است البته ممکن است شما از رای روسای شعب و نائب رئیس رضایت نداشته باشید. اگر چه درباره اینکه با حضور رئیس شعبه درباره افراد رای گیری شده که خلاف آیین نامه است حرف شما درست است، نظر هیأت رئیسه همین است و باید اصلاح شود.

نائب رئیس مجلس یادآور شد: اینکه در آن جلسه به آن شکل رای داده شده و احیانا  حقی هم ضایع شده نمی توانیم بگوییم خلاف آیین نامه است. ممکن است دوستان کم لطفی کرده باشند یا ملاک‌ها را درست در نظر نگرفته باشند اما در همه مجالس در چنین مقطعی با این مشکل مواجه هستیم. به هر حال آیین نامه نیاز به اصلاح دارد.

وی اضافه کرد: البته یک مرحله که تشکیل جلسه روسای شعب با کل اعضای هیأت رئیسه است، باقی مانده واگر راهی باشد برای دوستانی که ناراضی هستند اقدام خواهد شد اما فعلا آیین نامه اجرا شده است.