دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۴

لیست‌جداگانه تحت‌عنوان نو‌اصلاح‌طلبان

کد خبر : ۳۰۰۶۰

مسئول سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران گفت: طبيعي است امثال مطهري، كاتوزيان و عباسپور در ليست اصولگرايان قرار نخواهند داشت و بهتر است تحت عنوان «نو‌اصلاح‌طلبان» ليست جداگانه‌اي ارائه و از ظرفيت اصلاح‌طلبان استفاده كنند.

اميرحسين ثابتي فعال دانشجويي و عضو بسيج دانشجويي دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران در گفت‌وگو با فارس، به تلاش برخي از شخصيت‌هاي سياسي براي حضور در ليست انتخاباتي اصولگرايان اشاره كرد و گفت: اجماع حداكثري وجود دارد كه جمعي از شخصيت‌هاي سياسي همچون علي مطهري، كاتوزيان، عباسپورو... در ليست اصولگرايان نباشد.

وي افزود: با تمام اختلاف سليقه‌هايي كه در جريان‌هاي مختلف اصول‌گرايي وجود دارد بر روي اين اصل توافق شده كه افرادي كه در فتنه 88 مواضع نزديك به اصلاح‌طلبان داشتند، امكان حضور نامشان در ليست انتخاباتي اصول‌گرايان وجود ندارد.

اين فعال دانشجويي خاطرنشان كرد: عباسپور تهراني فرد در فتنه 88 حتي سه بار هم عليه جريان فتنه موضع‌گيري نكرد. وي اولين‌بار 63 روز پس از انتخابات رياست‌جمهوري دهم سخن گفت و به جاي اينكه جريان فتنه را محكوم كند و بحث تخلف در انتخابات را به چالش بكشد، دولت احمدي‌نژاد را زير سؤال برد. در حالي كه در جريان فتنه، فتنه‌گران اصل نظام را مورد هجمه قرار داده بودند.

ثابتي در ادامه تصريح كرد: عباسپور در پيامي براي آغاز سال تحصيلي دانشگاه‌ها دوباره موضع‌گيري كرد و اعلام داشت كه دانشگاه‌ها نبايد امنيتي شوند. فردي كه ادعا مي‌كند نماينده اصول‌گرايان است چطور سخناني را كه ضدانقلاب در سايت‌هاي خود مطرح مي‌كند، به زبان مي‌آورد؟

مسئول سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه تهران و علوم‌پزشكي تهران اظهار داشت: عباسپور در روز قدس، 13 آبان و 16 آذر سال 88 ساكت بود. چرا رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس بايد در 16 آذر سال 88 ساكت باشد؟ مگر در آن روز به نام دانشجو به امام‌خميني(ره) توهين نشد؟ چرا وي سكوت اختيار كرد؟

وي در ادامه گفت: اين‌گونه افراد حتي در نهم دي‌ماه سال 88 نيز عليه فتنه‌گران موضع‌گيري نكردند.

ثابتي تصريح كرد: عباسپور اخيراً در گفت‌وگو با يكي از سايت‌هاي خبري اعلام داشته است كه خاتمي را ضدنظام نمي‌داند و از وي مواضع ضدنظام نديده است. كسي نيست به عباسپور بگويد كه اگر شما از خاتمي مواضع ضدنظام نديديد، ما هم از شما تاكنون مواضع انقلابي نديديم، دائماً يا سكوت كرديد و يا سخناني مطرح كرديد كه در پازل دشمن نقش ايفا مي‌كرد.

اين فعال دانشجويي با اشاره به اينكه امثال عباسپور قطعاً جايي در ليست اصول‌گرايان ندارند، افزود: اين‌گونه افراد از همان ابتدا تفاوت ماهوي با اصلاح‌طلبان نداشتند. به نظر من تقلب شده كه اين‌ افراد به اسم اصول‌گرا وارد مجلس شده‌اند. اين افراد بايد از ابتدا در ليست اصلاح‌طلبان در انتخابات شركت مي‌كردند.

ثابتي اظهار داشت: علي مطهري اصلاح‌طلبان مجلس هشتم را كبريت بي‌خطر مي‌داند كه سخنش كاملاً درست است چون خطر كبريت‌هاي بي‌خطر اكنون بر دوش امثال مطهري منتقل شده است. يعني چه كسي روشن‌تر از مطهري سخنان رهبري را زمين گذاشته است؟ رهبر معظم انقلاب به صراحت طرح نظارت بر نمايندگان مجلس را مطرح كرده‌اند كه وي در اين خصوص ساكت بوده است اما در اقدامي ديگر اعلام مي‌كند كه مي‌خواهد از رئيس جمهور سؤال كند.

وي افزود: ما نمي‌گوييم رئيس‌جمهور عيبي ندارد، اما آيا اين رئيس‌جمهور بدتر از خاتمي بوده است كه به قول خودتان هر 9 روز يك بار در كشور بحران ايجاد مي‌كرد؟

اين فعال دانشجويي تأكيد كرد:‌ آقاي كاتوزيان رسماً يك اصلاح‌طلب است. وي از ابتدا طرفدار موسوي بود و پس از انتخابات رياست‌جمهوري دهم نيز حاضر نشد عليه موسوي، كروبي و خاتمي اعلام موضع كند.

ثابتي اظهار داشت: ‌اين افراد بايد رسماً از فتنه اعلام برائت مي‌كردند كه نكردند. اين افراد از ابتدا اصلاح‌‌طلب بودند اما با نقاب اصول‌گرايي وارد مجلس شدند و تقلب گفتماني انجام دادند.

وي با اشاره به اينكه اصول‌گرايان قطعاً در خصوص عدم حضور علي مطهري در ليست اصول‌گرايان اجماع دارند، گفت: بنابراين طبيعي است امثال علي مطهري، كاتوزيان و عباسپور از آنجايي كه خدمت به جريان اصول‌گرايي نكردند خيلي راحت منشأ تفرقه باشند و ليست جداگانه ارائه دهند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: اين افراد كه فكر مي‌كنند تشنه خدمت‌اند و قصد دارند ليست جداگانه ارائه دهند بهتر است به تجربيات قبلي خود كمي نگاه كنند.