سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸

کلاه برداری از حجاج به روش انگلیس ها

پلیس انگلیس به مسلمانانی که قصد سفر به عربستان برای انجام مناسک حج دارند، در مورد کلاهبردارای از آنها هشدا داد.
کد خبر : ۲۹۴۲۹۱
صراط: بنابر اعلام پلیس انگلیس، تاکنون صدها نفر به دام کلاهبرداران حج افتاده‌اند و برخی از آن‌ها تا 33 هزار پوند از مال خود را باخته‌اند.

به گزارش ایسنا، پلیس انگلیس با هشدار دادن به جمعیت مسلمان این کشور اعلام کرد، کلاهبردارن با ارائه بسته‌های مسافرتی تقلبی به مقصد عربستان، قربانیان را فریب می‌دهند. تعداد قابل توجهی از زائران برای این بسته مبلغی را پرداخت کرده و زمانی که خود یا خانواده ایشان به عربستان رسیدند، متوجه شدند که محل اقامت‌شان یا اصلا وجود ندارد و یا کیفیت خیلی پایینی دارد.

به گفته پلیس انگلیس، برخی از این قربانیان هم دریافتند که کل بسته سفر زیارتی‌شان تقلبی است و توسط آژانس‌های کلاهبرداری که پس از مدت کوتاهی ناپدید شدند، فروخته شده بود.

به گزارش دیلی میل، هرساله حدود 25 هزار مسلمان انگلیسی برای انجام مناسک حج راهی عربستان می‌شوند. بسیاری از آن‌ها ماه‌ها یا سال‌های متمادی پول خود را جمع کرده تا از عهده هزینه این سفر زیارتی که ممکن است تنها یک‌بار نصیب‌شان شود، برآیند.

پلیس انگلیس کمپینی تشکیل داده تا آگاهی مردم را نسبت به این کلاهبرداری‌ها بالا ببرد و از جمعیت مسلمان این کشور حمایت کند.

یکی از نیروهای پلیس این کشور دراین‌باره گفت: بسیاری از قربانیان این‌گونه کلاهبرداری‌ها وضعیت خود را به ما گزارش نمی‌کنند. در حالی که اگر ما گزارشات متعددی را در دست داشته باشیم، بهتر می‌توانیم عوامل این جریان‌ها را دستگیر و از بروز موارد جدید جلوگیری کنیم.