صراط: اقتصادنیوز نوشت: فرهاد احتشامزاد رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، گفت: در سال گذشته از سوی
18 واردکننده رسمی عضو انجمن به دستگاههای مربوطه نامه نوشتیم و استدلال
آوردیم که واردات خودروهای بالای 2500 سیسی نباید ممنوع باشد و بهتر است
روش دیگری برای تعیین تعرفه اخذ شود، اما با این حال دولت امسال نیز به روش
سالهای قبل خود به تعرفهگذاری خودرو اقدام کرد.
او افزود: نظر واردکنندگان کشور این است که دولت بهجای اخذ تعرفه، مالیات بر مصرف خودرو را بر حسب ارزش دلاری آن اخذ کند که این اقدام باعث میشود هم دست واردکنندگان برای بازار خودرو باز باشد و هم اینکه خودروها بر اساس نیاز واقعی کشور وارد شود.
رئیس انجمن واردکنندگان خودرو افزود: با این حال هنوز پیگیر این موضوع هستیم تا روش واردات خودرو به کشور تغییر یابد و دولت با توجه به ارزش دلاری خودروهای واردشده مالیات بر مصرف از خریدار بگیرد که این کار از تعیین درصد برای واردات خودرو منطقی تر بهنظر میرسد.
او گفت: در سال گذشته حدود 52 هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده است که بیشترین تقاضا برای خودروهای کرهای و بعد از آن برای خودروهای ژاپنی رقم خورده است.
احتشام زاد تصریح کرد: واردکنندگان خودرو از دولت توقع دارند که در خصوص بخشهای مختلف اقتصاد تصمیمهای خلقالساعه نگیرد و فعالان اقتصادی را غافلگیر نکند. به عنوان مثال به یکباره صبح از خواب بیدار نشویم و ببینیم تعرفه از 45 به 90 درصد افزایش یافته یا تغییرات عمدهای در واردات خودرو به وجود آمده است.
او افزود: نظر واردکنندگان کشور این است که دولت بهجای اخذ تعرفه، مالیات بر مصرف خودرو را بر حسب ارزش دلاری آن اخذ کند که این اقدام باعث میشود هم دست واردکنندگان برای بازار خودرو باز باشد و هم اینکه خودروها بر اساس نیاز واقعی کشور وارد شود.
رئیس انجمن واردکنندگان خودرو افزود: با این حال هنوز پیگیر این موضوع هستیم تا روش واردات خودرو به کشور تغییر یابد و دولت با توجه به ارزش دلاری خودروهای واردشده مالیات بر مصرف از خریدار بگیرد که این کار از تعیین درصد برای واردات خودرو منطقی تر بهنظر میرسد.
او گفت: در سال گذشته حدود 52 هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده است که بیشترین تقاضا برای خودروهای کرهای و بعد از آن برای خودروهای ژاپنی رقم خورده است.
احتشام زاد تصریح کرد: واردکنندگان خودرو از دولت توقع دارند که در خصوص بخشهای مختلف اقتصاد تصمیمهای خلقالساعه نگیرد و فعالان اقتصادی را غافلگیر نکند. به عنوان مثال به یکباره صبح از خواب بیدار نشویم و ببینیم تعرفه از 45 به 90 درصد افزایش یافته یا تغییرات عمدهای در واردات خودرو به وجود آمده است.