دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

واکنش نشنال‌اینترست به سوخوهای ایران

نشریه آمریکایی "نشنال اینترست" نوشت: خرید جنگنده‌ها ی سوخو- ۳۰ از روسیه می تواند قدرت ناوگان هوائی ایران را به شدت ارتقا دهد، ناوگانی که هم اکنون مجهز به جنگنده‌های آمریکایی، روسی و چینی است.
کد خبر : ۲۸۵۷۶۶
 صراط: نسیم نوشت: نشریه آمریکایی "نشنال اینترست" نوشت: خرید جنگنده‌ها ی سوخو- ۳۰ از روسیه می تواند قدرت ناوگان هوائی ایران را به شدت ارتقا دهد، ناوگانی که هم اکنون مجهز به جنگنده‌های آمریکایی، روسی و چینی است.

نشریه آمریکایی "نشنال اینترست" در مطلبی تحت عنوان "کابوس خاورمیانه: ایران به جنگنده‌های سوخو- ۳۰ مجهز می‌شود"، نوشت: ایران در پی انعقاد قراردادی برای خرید جنگنده‌های روسی سوخو -۳۰ است تا یگان نظامی خود را به دنبال توافق هسته‌ای تقویت کند. وزیر دفاع ایران امروز به مسکو می‌رود تا درباره این قرارداد خرید رایزنی کند و همچنین تحویل سامانه اس – ۳۰۰ را بررسی نماید.

طبیعی است که ایران به دنبال جنگنده‌های پیشرفته‌ای باشد که مشابه جنگنده‌های هند، مالزی، الجزایر، و روسیه است. اما می‌توانست به دنبال مدل‌های پایین تری باشد که قیمت پایین تری دارد. تهران تنها به دنبال خرید جنگنده‌های سوخو -۳۰ نیست بلکه به نظر می‌رسد قصد دارد که گواهی تولید این جنگنده‌ها را نیز داشته باشد.

در هر صورت خرید این جنگنده‌ها می‌تواند قدرت ناوگان هوائی ایران را به شدت ارتقا دهد، ناوگانی که هم اکنون مجهز به جنگنده‌های آمریکایی، روسی و چینی است.

پیشرفته‌ترین جنگنده‌های ایران در حال حاضر F-۱۴A ساخت آمریکا و می‌گ ۲۹ شوروی است. بقیه ناوگان ایران که فانتوم‌های اف-۴ و جنگنده‌هایی هستند که توسط خود ایران بازسازی شده است