چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰

درخواست مجارستان از کشتی ایران

فدراسیون کشتی مجارستان در نامه ای از ایران درخواست کرد تا تیم کشتی فرنگی این کشور در مسابقات بین المللی «سمباتهی» در کشور مجارستان شرکت کند.
کد خبر : ۲۸۴۲۴۳
صراط: درخواست فدراسیون کشتی مجارستان از فدراسیون کشتی ایران پس از آن صورت گرفت که «محمد بنا» سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران اعزام تیم ملی کشتی فرنگی به مسابقات بین المللی «سمباتهی» مجارستان را لغو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون کشتی ایران، از آنجا که فدراسیون کشتی ایران و مجارستان در سال های اخیر مراودات گسترده ای با یکدیگر داشته اند و هر دو کشور حضور پررنگی در تورنمنت های دو طرف دارند، فدراسیون کشتی از «محمد بنا» خواست برنامه ریزی لازم برای اعزام فرنگی کاران به این تورنمنت را انجام دهد.

بر اساس این گزارش، «محمد بنا» سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران با حضور «داود عابدین زاده» و «بشیر باباجان زاده» فرنگی کاران وزن های 85 و 130 کیلوگرم ایران در این رقابت ها موافقت کرد و قرار است این دو کشتی گیر به همراه «رسول جزینی» مربی تیم ملی کشتی فرنگی عازم مجارستان شوند.

رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام «سمباتهی» مجارستان روزهای 17 و 18 بهمن ماه برگزار می شود.

این دو کشتی گیر پیشتر پس از لغو سفر مجارستان، قرار بود عازم اوکراین شوند که با توجه به همزمانی برگزاری دو مسابقه، سفر آنان به اوکراین لغو خواهد شد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی پیشتر اعلام کرده بود، با توجه به نزدیکی مسابقات انتخابی المپیک نمی خواهد فشاری به کشتی گیرانی نظیر حمید سوریان و امید نوروزی به خاطر کاهش وزن وارد شود و به همین دلیل سفر تیم ملی کشتی فرنگی ایران به مسابقات جام «سمباتهی» مجارستان لغو شد.

رقابت های انتخابی المپیک اواخر اسفند ماه امسال در قزاقستان برگزار می شود و حمید سوریان، امید نوروزی و بشیر باباجان زاده برای کسب سهمیه المپیک در وزن های 59، 66 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی به این مسابقات اعزام می شوند.

تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران در پیکارهای قهرمانی سال 2015 جهان در لاس وگاس آمریکا موفق به کسب سهمیه در وزن های 75، 85 و 98 کیلوگرم شد.

در کشتی آزاد نیز فقط در وزن 125 کیلوگرم موفق به کسب سهمیه المپیک در رقابت های قهرمانی سال 2015 جهان نشده ایم و «کمیل قاسمی» دارنده مدال برنز المپیک و نقره جهان به عنوان نماینده ایران باید در قزاقستان برای کسب سهمیه باقیمانده تلاش کند.

البته نمایندگان ایران پس از رقابت های قزاقستان در مسابقات انتخابی «اولان باتور» مغولستان که دوم تا چهارم اردیبهشت ماه سال 1395 و استانبول ترکیه در 16 تا 18 اردیبهشت ماه 1395نیز فرصت کسب سهمیه المپیک خواهند داشت.