سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶

ظریف به مشهد سفر کرد +برنامه ها

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور تشرف به حرم رضوی به مشهد مقدس سفر کرده بود با استاندار خراسان رضوی دیدار و گفت و گو کرد.
کد خبر : ۲۷۷۹۰۴
صراط: محمد جواد ظریف روز پنجشنبه در سفر به مشهد مقدس با علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی دیدار کرد.

استاندار خراسان رضوی در این دیدار اظهار داشت: اهتمام دولت تدبیر و امید بر توسعه روابط در سطوح مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با کشورهای دنیا، قابل ستایش است و ما به دلیل همجواری با مرز و دسترسی آسان به آسیای میانه از این فرصت به نحو مطلوبی استفاده کردیم.

رشیدیان از وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) به عنوان عظیم‌ترین ظرفیت فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: مشهد مقدس کانون توجه مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت است و این فرصت مهم باعث شده که ما سالانه پذیرای حدود ۲۸ میلیون زائر از اقصی نقاط ایران و جهان باشیم که دو میلیون نفر آن‌ها را زائران خارجی تشکیل می دهند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در ایام پایانی ماه صفر، میزبان بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر بودیم که ۲۶۸ هزار نفر آنان را زائران پیاده تشکیل می دادند.

رشیدیان اظهار داشت: این میزبانی، در شرایطی که منطقه با چالش های امنیتی فراوانی مواجه است؛ به مدد حضور مقتدرانه ی نیروهای امنیتی، در بهترین شکل ممکن برگزار شد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت کشورهای همجوار با خراسان رضوی ارائه کرد.

منبع: مهر
برچسب ها: ظریف مشهد صراط