سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰

جدیدترین نظرسنجی درباره محبوبیت اوباما

بر اساس نظرسنجی که موسسه گالوپ انجام داده، رئیس جمهور آمریکا هیچگونه محبوبیتی در میان اسرائیلی‌ها ندارد.
کد خبر : ۲۷۶۳۲۱
صراط: به نقل از روزنامه صهیونیستی "هاآرتص"، بر اساس نظرسنجی که موسسه بین‌المللی گالوپ روز سه‌شنبه انجام داده، "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان محبوب ترین شخصیت سیاسی بین‌المللی در میان اسرائیلی‌ها به شمار می‌آید.

از آن بیشتر، اسرائیلی‌ها‌ به باراک اوباما نظر مثبت کمتری دارند.

این نظرسنجی از مردم 65 کشور جهان سوال پرسیده که آیا آنها نظر خیلی مثبت، تا حدودی مثبت تا حدودی منفی و خیلی منفی نسبت به 10 شخصیت بین‌المللی دارند.

در این نظرسنجی بین المللی اوباما با 59 درصد توانست بیشتری رای مثبت را در سرتاسر جهان به دست آورد.

پس از وی مرکل با 42 درصد، "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس با 37 درصد، "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه با 35 درصد و "ولادمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه با 33 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. "حسن روحانی" رئیس جمهور ایران با 19 درصد در انتهای این نظرسنجی قرار گرفت و "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه عربستا نیز با 20 درصد آرا پیش از روحانی قرار گرفت.

در این نظرسنجی از سوال کنندگان خواسته شد تا به هرکدام از سران کشورها نمره مثبت یا منفی دهند که اوباما توانست با کسب 30+ در صدر قرار بگیرد و پس از وی مرکل و کامرون با 13+ و 10+ در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. پوتین در این نظرسنجی با کسب 10- بین سه رهبر انتهایی در این لیست قرار گرفت و پس از وی سلمان، پادشاه سعودی با 11- و روحانی با 13- در پایان این لیست قرار گرفتند.

در این نظرسنجی، اسرائیلی‌ها در مقایسه با شهروندان دیگر کشورها، کمترین نظر مثبت را درباره اوباما داشتند و به طور میانگین به وی امتیاز 22- را دادند. اسرائیلی‌ها در این نظرسنجی به مرکل امتیاز 38+ را داده و به کامرون نیز امتیاز 15+ را دادند. اسرائیلی‌ها به روحانی امتیاز 89- را داده و به پادشاه سعودی 50- دادند این در حالی است که پادشاه سعودی‌ها از ایرانیان امتیاز 71- را گرفت.

به جز مرکل و کامرون، تنها مقام جهانی که توانست از اسرائیلی‌ها امتیاز مثبت بگیرد "نارندا مودی" نخست وزیر هند بوده که توانست امتیاز 13+ را بدست بیاورد.

منبع: تسنیم