چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

ابوترابی: پلیس شأن بانوان را حفظ کند

ابوترابی‌فرد ادامه داد: امروز برخی‌ها در فضای مجازی و با بهره‌مندی از ماهواره‌ها از تمام ظرفیت خود برای آسیب زدن به فرهنگ ایرانی و اسلامی بهره می‌گیرند و در این شرایط باید دست‌اندرکاران حوزه‌های فرهنگی با عزم جدی‌تری به موضوع فرهنگ اسلامی و ایرانی ورود پیدا کنند.
کد خبر : ۲۶۹۰۶۷
صراط: نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت برخورد جدی پلیس با جرائم مشروط در جامعه ارتقای سطح اخلاق و فرهنگ، حراست از نهاد خانواده و حفظ شان و منزلت بانوی اسلامی را از وظایف خطیر نیروی انتظامی برشمرد.

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی در جمع خبرنگاران با تاکید بر وظیفه نیروی انتظامی در برخورد با جرائم مشهود اظهار داشت: برخورد جدی با جرائم مشهود در جامعه از وظایف خطیر نیروی انتظامی است که این مهم، تاثیر به‌سزایی در ارتقای احساس امنیت در میان مردم دارد. 

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی اراده والایی برای برخورد جدی‌تر با هنجارشکنان دارد گفت: ارتقای سطح اخلاق و فرهنگ و همچنین حراست از نهاد خانواده از دیگر وظایف نیروی انتظامی است که خوشبختانه نیروی انتظامی اهتمام جدی برای انجام این مسئولیت خود دارد.

ابوترابی‌فرد حراست از امنیت زنان و حفظ شأن و منزلت بانوی اسلامی را از دیگر وظایف نیروی انتظامی برشمرد و افزود: نخستین دستاورد حجاب برای زنان ایرانی ارتقای احساس امنیت برای آنهاست و نیروی انتظامی با کسانی که به صورت سازمان یافته به دنبال شکستن موازین دینی و اجتماعی هستند و قصد آسیب زدن به شان بانوی ایرانی را دارند بشدت برخورد خواهد کرد. 

نایب رئیس اول مجلس در خصوص مسئولیت سایر دستگاه‌ها و خصوصا دستگاه‌های فرهنگساز از جمله وزارت ارشاد و... در موضوع عفاف وحجاب گفت: خوشبختانه آحاد جامعه ما به اصول اخلاقی و دینی احترام می‌گذارند ولی تمام نهادها و دستگاه‌های مسئول نیز باید با عزم و اراده جدی‌تری در این حوزه وارد شوند. 

ابوترابی‌فرد ادامه داد: امروز برخی‌ها در فضای مجازی و با بهره‌مندی از ماهواره‌ها از تمام ظرفیت خود برای آسیب زدن به فرهنگ ایرانی و اسلامی بهره می‌گیرند و در این شرایط باید دست‌اندرکاران حوزه‌های فرهنگی با عزم جدی‌تری به موضوع فرهنگ اسلامی و ایرانی ورود پیدا کنند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات دستگاه‌های فرهنگساز در موضوع عفاف و حجاب مورد رضایت مجلس بوده است یا خیر، گفت: ما در حال حاضر در دنیایی زندگی می‌کنیم که اصول اخلاقی به طور کامل زیر پا گذاشته شده و در این میان باید تلاش کنیم تا کشورمان از این آسیب‌ها در امان بماند. لذا ما در هر نقطه‌ای که امروز قرار داریم باید نقطه‌های متعالی‌تری رامدنظر قرار دهیم و به سمت آنها حرکت کنیم.

* حمایت مجلس از نیروی انتظامی در تامین منابع مالی 

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص حمایت مجلس از نیروی انتظامی در تامین منابع مالی آن خاطرنشان کرد: حمایت از نیروی انتظامی و تامین منابع مالی مورد نیاز این نیرو از دغدغه‌های اصلی مجلس است و مجلس شورای اسلامی قطعا در برنامه ششم موضوع ارتقای جایگاه و نقش‌آفرینی نیروی انتظامی را مورد توجه قرار خواهد داد.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: مجلس شورای اسلامی قطعا در بودجه سال 95 نیز از تمام ظرفیت خود برای ارتقای منابع مالی نیروی انتظامی بهره خواهد گرفت. 

وی در پایان در پاسخ به سرانجام لایحه سلاح سرد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تراکم طرح‌ها و لوایح در دست بررسی، مجلس با تمام توان بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

منبع: تسنیم