سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ساعت :
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶

اردوغان: به تبعیض نژادی اعتقاد ندارم

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اینکه شهروندان ترکیه برادران و خواهران او هستند گفت که هیچ اعتقادی به تبعیض نژادی ندارد.
کد خبر : ۲۶۶۵۵۷
صراط: رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اینکه شهروندان ترکیه برادران و خواهران او هستند گفت که هیچ اعتقادی به تبعیض نژادی ندارد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد که اعتقاد به تبعیض نژادی ندارد و تمام شهروندان ترکیه در شرق یا غرب کشور، برادران و خواهران او هستند.

وی تصریح کرد: 78 میلیون شهروند ترکیه در مناطق مختلف این کشور زیر یک پرچم و دولت واحد زندگی‌ می‌کنند. زمانی که ما می‌میریم و زیر خاک دفن می‌شویم دیگر رئیس‌جمهور یا مقام مسئول نیستیم بلکه همه یکسانیم. اگر من بتوانم کاری کنم که بعد از مرگم مردم برایم فاتحه بخوانند، سعادت بزرگی نصیبم شده است. ما می توانیم خطاهای خود را تصحیح کنیم تا در مسیری درست برای حفظ وطنی واحد دست برداریم.

به نوشته «TRT»، اردوغان افزود: ما مجبوریم که امنیت فرزندان و معلمان خود را در شرق و جنوب ترکیه تامین کنیم و در این زمینه، لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد و هرکاری که برای آنها امنیت و عزت را تضمین کند، انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: برخی طرف‌ها هستند که تنها به کاشتن بذر فتنه در داخل ترکیه بسنده نمی‌کنند بلکه برای مانع‌تراشی در روند فعالیت این کشور، در خارج نیز برنامه‌ریزی می‌کنند.
منبع: فارس